maandag 10 oktober 2011

The first skirt

Hij was vrijdag al klaar, gisteren trok ik er foto's van en vandaag zet ik hem hier eindelijk op.
Mijn eerst rok is klaar, het heeft wat geduurd. Maar dat kwam vooral uit tijdgebrek om er verder aan te werken.
Op de witte benen moet u niet letten, het gaat om de rok natuurlijk.

En deze foto had ik, achteraf gezien, beter zonder de kapstok kunnen nemen.

Ik begon eraan volgens de uitleg hier, maar ik had nood aan meer foto's. Ik googelde even en kwam op deze blog terecht, waar ik door het hele proces werd geloodst. 
Het stofje komt uit deze stapel, er zit een rits in en een rode voering.

Zoals de Piet zou zeggen: en wat hebben we vandaag geleerd:
punt 1: knip de stof mooi af (denk niet, het zit toch aan de binnenkant)
punt 2: let op de afwerking (denk niet, het is 'maar' een rok, dat steekt niet zo nauw)
punt 3: wees niet te enthousiast met het decovietje (waardoor de stof dus een beetje kapot is)
Normaal zijn er maar 3 punten, maar ik ga verder.
punt 4: probeer de biais recht eraan te zetten (en niet altijd wat meer om te plooien waardoor die een beetje scheef zit)
punt 5: zigzag de kanten

Maar al bij al ben ik er tevreden over. Hij is misschien niet perfect maar hij is draagbaar. En dat is het voornaamste. De volgende zal wel in een iets 'herfster/winterser' stofje zijn, deze hangt al klaar voor de lente/zomer. Tenzij er natuurlijk nog warme herfstdagen aankomen. 

1 opmerking:

  1. voilà sé, zo simpel is da ;) ferm gedaan! ooh en biaisekes ... die maken het af vind k persoonlijk!!! groetjes, mimixxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...