zondag 30 oktober 2011

Normaal was het plan vandaag dat Vriendlief en Dennis gingen zwemmen met J. terwijl ik met L. zou gaan lopen. Iris zou dan naar haar oma gaan. Helaas moesten we het plan een beetje veranderen omdat Iris ziek is.
De mannen gingen nog altijd zwemmen, L. ging thuis taarten bakken en ik bleef ook thuis met Iris.
Nadat ik met haar geaerosold (is dit een woord?) had, had ik dus nog tijd over. En dus haalde ik mijn naaimachine weer eens boven. Deze keer waagde ik mij aan een recykleerprojectje.

Ik maakte van dit (lees:mijn) T-shirt...

... een leuk kleedje voor Iris.

Het ziet er niet helemaal symetrisch uit, vooral dan het bovenste stuk. Maar het was de eerste keer dat ik met tricot werkte én met de overlocksteek op mijn machine. Ik heb ook een gewone elastische steek gebruikt, maar die lukt nog niet zo goed. Toen ik van Vriendliefs trainingsbroek een korte broek maakte, ging het beter. Ik denk dat dit komt omdat die stof minder rekte, steviger is. 
Maar practice makes perfect, zeggen ze, dus er is nog hoop. 

1 opmerking:

  1. ziet er leuk uit, ben er zeker van dat Iris dit ook schoon vindt (ik met mijn "kleine-meisjes" ervaring ;-) groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...