dinsdag 16 juni 2015

Met een gouden randje

Het begon met een stuk stof en een hoop Gestikte wijven. Ik leg het u uit. Vier jaar geleden kreeg ik een doos met stof. Katoentjes en speciale stofjes. Die speciale stofjes bleven in de kast liggen. Voor ooit... je kent dat wel. Onlangs was het 'ooit' en haalde ik in een moedige bui zo'n speciale stof uit mijn kast. Het moest maar eens gedaan zijn met altijd naar die veilige katoentjes te grijpen.
Enter die Gestikte Wijven. Ik weet dat daar kenners tussen zitten en zij konden mij vertellen welke stof ik uit mijn kast had gehaald. Een mooie crêpe zeiden ze.



So far, so good. Ik wist de naam van de stof. Nu nog een patroon zoeken. Mijn stapel boeken en tijdschriften lagen al bij mij toen ineens mijn euro viel. Ik had een gekocht bloesje in, volgens mij, dezelfde stof. Even checken of het dezelfde stof was. Jep! Nog steeds in een moedige bui zijnde zou ik het bloesje gewoon wel eens namaken.




Ik heb het mij niet beklaagd, maar ik heb wel gezweet. Dus eerst maakte ik een exacte kopie (zonder mouwen) en na een pasbeurt bleken de nepen mijn figuur niet te flateren. Vandaar het gezweet. Ik ben absoluut geen rekenwonder, dus mijn computer (zoals ze bij Dennis in de klas zeggen) moest even overuren draaien. Ik tekende een nieuw patroon op papier maar maakte geen tweede testmodel, Nog altijd moedig en vol zelfvertrouwen knipte ik toen direct in mijn schoon stofje.



Die wijven en ik vonden dat de hals wat te hoog was, dus knipte ik er 1cm af. En ik liet de mouwen achterwege.
De achterkant heb ik wat langer gelaten. Blijkbaar is dat tegenwoordig de mode.



Ik naaide er bovenaan goudkleurige biais aan. Ik won die eens bij Bolletjes Eend en die komt nu goed van pas. Eigenlijk vond ik het zonder een beetje saai. En als ik dan toch mijn schaar in een specialer stofje zette, mocht dat extra speciaal afgewerkt worden. De armsgaten werkte ik langs binnen af met gewone lichtgele biais. De onderkant werd gewoon omgezoomd.


En ik weet al op welk feestje ik dit ga dragen! Want veel zal het niet in mijn kast hangen.

31 opmerkingen:

  1. Moh, zo schoon zeg! Staat je echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boenk erop! Jij gaat zaterdag de show stelen, ik de stofjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Staat je prachtig hoor Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ma gow seg!!! Zo schoon, jij gaat de shop stelen zaterdag!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot zaterdag ! Ik zal u bewonderen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, mooi gemaakt! Dat goud maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en helemaal af met dat gouden biais !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder geslaagd exemplaar :-) ik ben fan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neig de laatste tijd ook richting 'specialere' stoffen. Nood aan een nieuwe naaiuitdaging, zeker? Heel tof, jouw bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die biais maakt het helemaal af, echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeeel geslaagd! Dat gouden randje maakt het helemaal àf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schone blouse en zo properkes afgewerkt seg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je moed en zelfvertrouwen zijn beloond. Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof topje in een frisse kleur, I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Neeploos en al, dat doe ik je niet na! Knap en ongelooflijk moedig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar er zijn wel nepen hoor. Ik moest ze verplaatsen en dat was even nadenken.

      Verwijderen
  16. Super mooi! Het staat je echt prachtig. Eenvoudig en chique tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Really a lovely blouse! The Fitting ist nice, the colour in combination with the golden bias band is a great eyecatcher - all in all wonderful! Even though I don't understand a single word of the text...

    Many greetings from Germany

    Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zoooo schoon!! En dat stofje ziet er echt zo frêle uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...