dinsdag 14 februari 2012

Menu week 7

Ons menu van deze week ziet er als volgt uit:
Maandag: kip met rijst en currysaus (die van vorige week zondag schoof dus op)
Dinsdag: blinde vinken met aardappelen en rode kool
Woensdag: spaghetti
Donderdag: varkensmignonettes met bloemkool en aardappelen
Vrijdag: spinaziepuree en hamburgers
Zaterdag: Steakfestijn (van Vriendlief zijn voetbalploeg)
Zondag: Frikandon met knolselderpuree

Het Baksel van de week is eigenlijk niets nieuws qua recept, maar meer naar presentatie. Het idee vond ik op Pinterest. De how-to van het Baksel vindt u hier.
Ik ga het voor mijn zus Tina maken. Haar feestje is zaterdag bij ons thuis omdat zij nog aan het verbouwen zijn.

Mijn examen gisteren bracht een kleine verrassing. Ik ga er voor u een mooi verhaaltje van maken.
Het begon 's morgens al. Ik had geluk want mijn moeder haar vriend had verlof en wou mij naar Schaarbeek brengen. Ik moest dus niet op een overvolle trein gaan zitten en ik kon dus nog even herhalen. Toen ik aan het herhalen was, herinnerde ik mij ineens dat er nog een algemeen gedeelte van de cursus was (nu is onze groep opgesplitst in 2 richtingen: Kinderen en jongeren en Volwassenen en ouderen, en het algemeen gedeelte moest iedereen kennen). Ik was dus van de veronderstelling dat het algemeen gedeelte ook open boek was.
Toen ik op school aankwam, was ik 10 minuutjes te laat en omdat de grote aula (Fresia) al vol zat, moest ik naar Zonnebloem. Dat zaaltje zat ook al bijna vol, maar er waren nog een paar plaatsjes vrij achteraan.
Ik stond mooi en voorbeeldig te wachten met mijn kaftje in mijn hand (waar mijn cursus inzat), zegt een collega-studente tegen mij dat het eerst een deel gesloten boek was. Daar had ik dus niet op gerekend, ah nee, ik had het zelfs niet eens geleerd. Ik was al in het lokaal, dus ik moest wel meedoen. Ik heb eerst 5 minuten naar de vragen zitten staren, want ik kon maar niets bedenken dat een beetje juist zou zijn.
Gelukkige herinnerde ik mij nog wat dingen van in de les die toch wel al een paar maanden geleden was en vloeiden er toch wat zinnen uit mijn balpen. Allez, dat had ik al doorstaan. Daar tegenover was het openboek een makkie.
Gelukkig gaan de 2 examens samengeteld worden (beiden op 10 punten) zodat ik misschien toch een 10 haal.
Ik heb trouwens mijn eerste punt al gekregen, een mooi tientje. Erdoor is erdoor! Ik hoorde dat het maximum een 14 was, dus zijn mijn punten best nog goed.
Het volgende examen is al binnen 20 dagen, dus veel rust wordt ons niet gegund. Maar we blijven gaan zeker. Ook al was ik mijn motivatie een beetje kwijt.

3 opmerkingen:

  1. Doorzetten meid, erdoor is erdoor, meer moet dat niet zijn, zeker niet met een gezin!
    Knap dat je dit doet, en ik duim voor het volgende en vooral voor een goede afloop!
    ( en als er een tweede zit bijzit ook niet opgeven, want ik weet hier door mijn studenten dat ook dat er bijhoort, en soms zien het dan ook even niet zitten, maar dan blijven we motiveren)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! Hopelijk heb ik voor mijn vak van het 1ste geen tweede zit, want als ik dan in tweede zit ook buis, moet ik stoppen met de opleiding.
      Maar zover zijn we nog niet, 1 examen per keer.

      Verwijderen
  2. Zeker de moed niet verliezen! Wij duimen héél erg hard mee ... Op naar het volgende goed examen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...