vrijdag 2 oktober 2015

Strikjes erbij maken een meisje blij

Strikjes. Stiekem, of niet zo stiekem, houden kleine en grote meisjes er van. Het heeft iets, een grote oversized strik of een lief klein strikje als detail. Bij dit kleedje waren de strikjes dan ook het eerste wat ik maakte. En ik werd er al onmiddellijk verliefd op.




In mijn kast had ik nog een overschot(je) van dit Think Twice rokje. Genoeg nog zelfs voor een kleine-meisjes-jurkje. Er was niet genoeg voor een eenvoudig kleedje met een fronsrok, zoals dit pareltje bijvoorbeeld. Voor een A-lijn was er wel stof genoeg.
Edit de strikjes. Ik maakte ze in het groen, groen dat ook terugkomt in de stof. Diezelfde groene stof gebruikte ik ook voor de voering. Deze keer voerde ik alleen het lijfje van het kleedje.



Strikjes op een zakje, zo zat het in mijn hoofd. Ik zocht op Pinterest naar inspiratie, maar vond niet echt iets naar mijn zin. En toen herinnerde ik mij deze Whiskers, met opgestikte zakjes. Perfect. Ik weet nog dat ik het toen moeilijk vond om die zakjes mooi rond om te strijken voor ik ze erop naaide, dus voerde ik ze deze keer zodat ze ronder waren.








Ik blijf het plezant vinden als naaisels/outfits net zo worden als ik in gedachten had. Als het plaatje klopt. Zoals deze keer.

Als ik van Iris foto's maak, wilt ze er ook altijd met gekke bekken. En die kan ik u dan ook niet onthouden he.


20 opmerkingen:

  1. Prachtig gerecykleerd! Echt een pareltje, het plaatje klopt inderdaad helemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gerecykleerd! Echt een pareltje, het plaatje klopt inderdaad helemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. awel, die zak past perfect bij haar kleedje... daar zijn boeken voor hé. Gelukkig kan ons geheugen al die toffe tips goed onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schot in de roos! Prachtig gewoon! (ook die schattige dochter!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof zeg! Ik vind het een geweldig gerecy-kleedje! Had je ook nog genoeg "rok" voor de achterkant, of is die in een ander stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach - ja zeker? Ik zie het al op foto 3. Ferm!

      Verwijderen
    2. De oorspronkelijke rok had een zoom van 5 of 6cm. Nadat ik die losgetornd had, had ik natuurlijk een heel stuk stof meer.

      Verwijderen
  6. Heel erg mooi, dat recykleerjurkje!!!
    Die strikjes doen het 'm!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Strikjes op zakjes vind ik ook de max, mijn pinterestborden staan er vol van maar ik maakte ze nog nooit. En die Iris, wat een schoon kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel weg tof! Voor de Alijn, gebruikte je patroon of tekende je die zelf aan t bovenstuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel geslaagd seg, als stofje zou dit mij niet veel zeggen, maar het kleedje is super.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Su-per-mooi! Zowel het stofje als het patroon en de extra details, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo schoon! En wat een zalige snoet heeft jou poppemie toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super gave zakjes, ik zag ze kaatjesnaaisels ze ook eens maken zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die foto's van jou dochter brengen een glimlach op mijn gezicht,heel mooi gemaakt en toffe strikjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...