zondag 22 maart 2015

Het hemd dat wel past

Weet je nog, dat hemd met die verkeerde manchetten? Het mag misschien een fashion statement of whatever zijn. Het kind had geen hemd, want het was nog te klein ook.
Dat is mij nu niet overkomen. Ik maakte een Theo in maat 122-128. Het hemd past en de manchetten zitten langs de juist kant. Applaus voor mezelf!
Alleen die hoekjes zijn een beetje eigenwijs. Maar da's eigen interpretatie zullen we het maar noemen. Voor de rest zit het helemaal juist ineen. Alleen de afwerking kan nog wat geperfectioneerd worden, maar dat is mijn strenge innerlijke stemmetje die aan het woord is. Maar dat komt wel. Als ik er nu tenminste niet te lang mee wacht om er nog één te maken.
Het volgende wordt er eens eentje met korte mouwen en dus zonder manchetten.



Het werd een vrolijk lente- en zomerhemd. Mooie blauwe stof met gele vogels op. Een stof waar ik Dennis toch even moest van overtuigen dat het mooi en ook cool ging zijn. Want dat is tegenwoordig ook een vereiste. Het moet vooral cool zijn. En ik vind dat niet erg, dat hij er zijn eigen mening over krijgt. Tot op zekere hoogte mag dat. Maar als hij polo's begint aan te wijzen in webshops stuur ik hem toch subtiel naar iets anders. Polo's zijn echt mijn ding niet.


Ik was er van in het begin zeker van dat ik de vogeltjesstof ging combineren met zwart. En dat werkte goed. Alleen voor de knopen niet. Toen ik er zwarte knopen op legde leken die het fleurige van de stof helemaal op te zuigen en dat was niet wat ik wou. Met gele knopen werd dat blauw precies nog mooier. Dus werden die erop genaaid.




Voor het volgende hemdje (dat met korte mouwen) ligt de stof al klaar. En ze werd al goedgekeurd door de toekomstige drager. Nu moet ik er alleen nog voor zorgen dat er effectief een hemdje uit geknipt en genaaid geraakt.

Stof Bambiblauw
Knopen Something naais

8 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...