dinsdag 26 november 2013

Ik recykleer #3: Van hemdsmouwen naar beertjes

Als ik op rope skipping training kindjes heb die voor de eerste keer in een touw springen dat door 2 anderen wordt gedraaid (ook wel 'single dutch' genoemd, broertje van 'double dutch' waar dan met 2 touwen wordt gedraaid) hoor ik hen soms tegen elkaar fluisteren:  'hee, da's zoals beertje beertje'. De volledige tekst daarvan kunt ge hier lezen. Het is dan altijd (elk jaar opnieuw) zo plezant om te zien dat de meeste kindjes na 1 training in double dutch kunnen springen.

En met dat Beertje beertje zijn we beland bij mijn derde recykleerprojectje van deze recykleerveertiendaagse.
Mijn moeder zette hier een goeie week geleden een grote doos kleren af. In die doos zaten 2 grote mannenhemden. Van één van die hemden knipte ik de mouwen af. De perfecte grootte om uit elke mouw een beertje te maken.


Niet zo moeilijk. Eerst de ogen, neus en het strikje erop naaien. Averechtse kanten tegen elkaar naaien. Alles keren, vulling erin en het keergat dichtnaaien.
Het was mijn eerste keer dat ik ogen en een neusje naaide en ik vind het nog wel meevallen.



Toen ik ze aan het maken was, twijfelde ik tussen gesloten oogjes of knoopjes. Na een vraagje op instagram bleek dat beide mogelijkheden leuk waren. Dus kreeg elk beertje een ander gezicht.
Achteraf gezien ben ik meer fan van het beertje met de gesloten oogjes.



Wat ik met de rest van dat hemd fabriceer, ziet ge hier in de loop van de week passeren.

9 opmerkingen:

  1. Wat een schattige beertjes heb je daar uit die mouw getoverd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die zijn leuk, wat ben jij goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezante vorm, je labels maken het af.
    ik kijk al uit uit naar het volgende stukje hemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh zo leuk, geef jij ropeskipping? Volgend jaar gaat m'n oudste dochter dat ook volgen. Ze heeft er een filmpje van gezien op youtube en ondertussen is haar springtouw vergroeid aan haar handen :-) Maar ze moet nog wachten tot in september

    en superleuke beertjes, mijn voorkeur gaat ook uit naar die met gesloten oogjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, ik denk dat dit mijn 9de jaar is. Tof dat ze aangestoken raakte door een filmpje! Het is echt een leuke sport.

      Verwijderen
  5. Jij bent wel heel goed bezig met recykleren! Top.
    Ben benieuwd wat je van de rest van het overhemd gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die zijn leuk! Die ene met zijn oogjes dicht ziet er zo vredig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk geworden! Ik heb ook een lichte voorkeur voor het beertje met de dichte oogjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...