vrijdag 29 november 2013

2 hemdjes voor 2 broertjes

Het begon bij de stof, denk ik. Uilenstof vind ik niet echt je van het. Echte uilen daarentegen vind ik machtige beesten.
Maar het was de uilenstof die een ex-klasgenote van mij koos om hemdjes voor haar zoontjes uit te laten maken. Ze had haar zoontjes graag eens in hetzelfde gezien, maar omdat ze in de winkel niets vond, riep ze mijn hulp in.



Voor het hemdje van haar oudste zoon kon ik het patroon van de Gingerbread gebruiken. Deze keer maatje 98. Een patroon voor haar jongste telg vond ik bij de droomfbriek.





It sure was a bumpy ride. De Gingerbread ging goed. Tot ik de knoopsgaten wou open maken. Ondanks mijn speldje ben ik met mijn tornmesje doorgeschoten. Aaaargh! Man, ik was er een paar uur niet goed van.
Gelukkig kon ik het oplossen met een kleine zigzag én doorschijnend garen. Bedankt Eva voor de tip.

Het kleinste hemdje had ook veel voeten in de aarde. Maar uiteindelijk, na vele mooie momenten met mijn tornmesje, was dat hemdje ook klaar. Oef!



Ik denk dat ik die hemdjes maar even gerust laat. Wij komen precies niet overeen op dit moment.

5 opmerkingen:

  1. Ik snij die knoopsgaten altijd door met zo'n fijn mesje ( een 'ontwerpersmes' noemen ze dat) Dan kan je veel gecontroleerder het gaatje opsnijden.. Dan gaat de relatie met uw tornmesje een pak beter worden! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een supergoed idee! De knoopsgaten die dan nog gedaan moesten worden, knipte ik voorzichtig met een schaar open. Volgende keer eens proberen met een mesje.

      Verwijderen
  2. Ik heb het nog nooit voorgehad, maar ik herken de frustratie :) Ze zijn wel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zal altijd zien dat net wanneer je iets voor een ander wil maken en het juist heel goed wil doen, het echt in de soep loopt!
    Eind al goed en weeral wat wijzer :)
    Mooi resultaat en twee vrolijke kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...