woensdag 20 november 2013

Ik recykleer #2: Rokje wordt kleedje

In augustus staan wij (mijn zussen en ik) altijd op de rommelmarkt bij ons in 't stad. Dit jaar kregen we versterking van onze twee nichten. Zij hadden vooral kleren bij. En omdat tweedehands kleren wel mogen dit jaar ging ik eens neuzen in de dingen die zij mee hadden. Ge weet maar nooit.




Ik vond er een trui en een rokje. De trui was voor mijzelf, maar met het rokje had ik andere plannen. Zodra ik het zag, wist ik het 'dat wordt een kleedje voor Iris'. Ge kunt dat zo hebben soms (ik toch), dat er ineens baf een idee in uw hoofd zit. En dan probeert ge dat in praktijk om te zetten.



Deze keer ging dat heel vlot. Het rokje was gesmockt, dus ik moest geen rits of knopen toevoegen. Een beetje meten, met de overlock een stuk eraf doen en bandjes aanzetten en het rokje was een kleedje. Voor de bandjes kon ik de lintjes waarmee ge het normaal gezien aan de kapstok hangt hergebruiken.


End of story, mijn nicht was blij met haar extra zakcentje en Iris is blij met een extra kleedje in haar kast. Iedereen content!

9 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...