vrijdag 4 mei 2012

9 levens

Ik denk dat het 4 of 5 jaar geleden was dat ik een kleedje kocht bij Zeeman, voor 5 euro.
Dat kleedje heeft volgens mij 9 levens.

Leven 1 spendeerde het in het winkelrek, wachtend om gekocht te worden.
Leven 2 werd het als kleedje gedragen, meestal met een legging onder of over een jeansbroek.
Leven 3 deed het dienst als zwangerschapskleedje toen ik zwanger was van Dennis.
Leven 3 speelde zich af nadat ik bevallen was van Dennis. Het kleedje zag er nog altijd goed uit.
Leven 4 bracht het kleedje weer door als zwangerschapskleedje toen ik zwanger was van Iris.
Leven 5 vervulde het zijn (of is een kleedje 'haar') plicht als post-zwangerschapskleedje.


Ge ziet, ik stond vooraan toen ze de witte benen uitdeelden.
En toen vond ik het wel genoeg. Het kleedje had zijn/haar dienst bewezen en was uitgerokken aan de buik. Wat wilt ge, na 2 zwangerschappen te hebben meegemaakt.

Dus gisteren maakt ik van dat kleedje een rokje. Gewoon een stuk afknippen, een tunnel stikken en een elastiek erdoor. Zo simpel is dat soms.
En zo kan het nog een leven verder, leven 6 al ondertussen. Al was het maar om gewoon voor thuis aan te doen. Speelkleren zoals ze zeggen.

4 opmerkingen:

  1. En van dat 6de leven zal je ook nog veel plezier hebben. Want het is een mooi rokje nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :0) Dat is nog eens een veelzijdig kleedje. Het rokje is echt tof, en die witte benen is u fout niet maar die van het slechte weer of een zon die niet wil schijnen, kunt ge echt niets aan doen :0)
    Misschien na u nog een leven voor het kleine meisje en daarna als poetsvod :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig! en het is een mooi rokske geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Mooie rok! Zo heb ik ook een t-shirt die al verschillende levens heeft gehad: gewoon, zwangerschaps, borstvoedings en ondertussen nog steeds verbergend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...