woensdag 7 november 2012

Schatten?

Voor de ene is het rommel. Voor de vinder zelf zijn het schatten. 
Sinds een paar weken heeft Dennis af en toe iets in zijn zak zitten dat hij gevonden heeft. Iets wat voor hem belangrijk genoeg was om zich voor te bukken en het op te rapen. 

Ik weet niet of het iets typisch voor jongens is, dat verzamelen. Dames met 'afval' verzamelende dochters, laat u horen.

Meestal is het gevonden voorwerp gekoppeld aan de zin: mama, ik heb dit gevonden voor u.

Dat vinden gebeurt op de gekste plaatsen. Kijkt ge mee?




Voorlopig zit alles nog gewoon in een plastic potje, zijn 'schatkistje'. Bij gebrek aan beter.


Maar als ik eens een grote pot vind in de kringloopwinkel of in iemands kast, dan stop ik ze daarin. Net zoals ik in de Flow zag.
En nu ik de foto zie staan, zie ik dat er een meisjesnaam opstaat. Die doen dat dus ook.


Maar vertel mij vooral of uw kinders dat ook doen. En wat voor dingen ze vinden. Ik ben nogal curieus van aard (maar zijn we dat allemaal niet een beetje, geef maar toe).

Btw, hier zitten we ook. Liken die handel!

17 opmerkingen:

  1. Jahoor, hier een kleine dame die vanalles vindt, op dit moment blaadjes, steentjes, eikels, lintjes, mooie papiertjes (glim). De grote dame sleept al zeker een jaar met allerlei stokken en stokjes, in haar fietstas, haar jaszakken, in een bos in haar hand. Daar spelen ze 's zomers bbq mee, kunnen zogenaamd de marsmellows aan, als hengel enz. Past wel slecht in zo'n verzamelpot, dat wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn dochter doet dat ook. voorlopig voornamelijk blaadjes, stokjes, eikels en kastanjes. of een occasionele knoop. het merendeel gebruikt ze in haar keukentje om eten mee te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het nog steeds! :)
    Volgens mij is dat artikel over Martine van een Nieuw Avontuur en heeft zij alleen maar jongens (dacht ik hoor... ze heeft zelf ook een blog: http://omstebeurt-eennieuwavontuur.blogspot.nl/ )
    Maar het is wat zo'n verzamelaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn jongste dochter heeft ook meestal haar blik naar beneden gericht. Wie weet wat je voor moois tegenkomt.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn zoontje verzamelt voorlopig alleen stokken, maar de dochter heeft al een heel gamma aan jaszakschatten: blaadjes, papiertjes, lintjes, eikeldopjes, een legoblokje... Soms ben ik wel eens bezorgd dat ze op school iets heeft meegenomen van een ander kindje, maar ze zegt altijd dat ze het heeft opgeraapt. Dat legoblokje heb ik bv. toch maar terug meegegeven. Maar eigenlijk vind ik het wel geweldig dat kleine kinderen waarde hechten aan dingen die voor ons echte prullen kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn wasmachine kan er ook van meespreken :)
    Stenen, pluimen, kroonkurken, takjes, nootjes,...
    En ze doen het nog steeds, die bijna 22 jaar is niet van tel blijkbaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de wasmachine vind ik soms alcoholstiften of schroevendraaiers, maar da's van de oudste man in huis. :)

      Verwijderen
  7. Heerlijk! Die wondere wereld waarin je nog alles ziet om je heen en niet zomaar 'door dendert'. Ken je het project jaszak schatten? Lijkt me echt iets voor die verzamelaar van jou :) http://www.jaszakschatten.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook een dochter die alles mebrengt van school, van blaadjes,haarspeljes, eikels, tot zels stenen. Nu ze 5 is begint het te beteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei... die van mij doen dit niet. Moet ik me nu zorgen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou dat toch maar doen hoor. Dat is toch iets wat bij de normale ontwikkeling hoort. ;)

      Verwijderen
  10. Ohja! Jaszak schatten! Zoon van 2 verzamelt steentjes (het liefst witte). Als ik hem dan optil en denk dat hij weer zwaarder is geworden ligt dat vaak ook aan de hoeveelheid stenen die uit zijn jaszak en broekzak tevoorschijn komen. En kastanjes zijn nu ook erg in trek.
    Ben je trouwens 15 nov jarig? Ik ben de 14e jarig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, herkenbaar! Als ik de laatjes van de kinderen op school opentrek vind ik daar ook van alles :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...