donderdag 27 september 2012

Mannetjes

Dennis is helemaal into mannetjes tekenen. In alle vormen, kleuren en maten passeren ze hier de revue. 
Bij deze 'moest' ik de armen tekenen want hij was moe. 

Sommige lukken al wat beter dan andere. Deze hangt trouwens ook aan de muur om de wasco die op de muur werd getekend te camoufleren. Gelukkig moeten we nog schilderen.


De volgende 3 hangen in de gang. En het gekke vind ik dat ze allemaal na elkaar getekend zijn en ze toch zo verschillend zijn. Daarom vind ik kinderen dus fantastisch, ze zijn nog niet gestructureerd als ge begrijpt wat ik bedoel. Ongekunsteld zoals dat heet.


Die rondjes aan de benen zijn trouwens spieren, of 'dikke bulten' zoals Dennis zegt.



Geweldig toch hoe die vingers zweven.





Sommige hebben zelfs handschoenen aan, dan tekent hij eerst de vingers en daarrond de handschoen.


Of een zwembroek. Dat is toch overduidelijk.


Oh, wat hou ik van kindertekeningen! Niet alleen van die van Dennis hoor. Dat was hier geen postje om te komen stoefen met zijn tekentalent, maar gewoon... De fantasie die sommige kinderen hebben. Sommige, want ik ken ook kinderen die helaas geen fantasie (mogen) hebben. Die al groot moeten zijn. Maar ja, da's die ouders hun zaak. Laat mijn kinders maar genoeg fantaseren.

En wat wordt of werd er bij jullie getekend? Ook mannetje? Of prinsessen, of dino's, of huizen, of....?

16 opmerkingen:

  1. Leuk dit! Ik heb een boek: Psychologie van de kindertekening'. Super interessant.
    Lang leve de fantasie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En? Wat kunt ge hieruit opmaken? :)
      Ik heb zo het gevoel dat dat boek op mijn te-lezenlijstje komt.

      Verwijderen
    2. Hihi, dat lijkt mij ook wel interessant Sarah! :-)

      Verwijderen
  2. Geweldig he! Kon ik nog maar zo tekenen :)
    Jammer eigenlijk dat je dat af leert als je ouder wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Ik heb ook heel veel tekeningen van mijn kinderen bewaard en ik vond het zo mooi om te zien dat ze van het begin af aan allebei hun heel eigen stijl hadden.
    Niet weggooien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig die spieren aan de benen, dank je wel voor de verduidelijking:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi wat leuk. Kunst is het.
    Inderdaad, laat hij nog heel lang op zijn eigen manier mogen tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaah ik dacht dat die spieren de knieën waren! :) En geweldig dat sommige handschoenen aanhebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof, bijhouden of printen op tranferpapier voor tasjes, pennenzakken, schorten,...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh, zo tof! Ik ben ook zot van kindertekeningen! Mijn dochter tekende al een kip en een Chinese draak maar het was anderhalf jaar geleden dat ze nog een kindje had getekend "want ik kan dat niet". Vanmorgen heb ik haar gesmeekt om toch eens een kindje te tekenen en het was prachtig!! Ze begon met hielen waaraan direct tenen groeiden en ging dan zo naar boven. Heel vreemd want ik dacht dat ze altijd met een hoofd begonnen te tekenen. Ze eindigde met een mooi lachend mondje en heel veel haartjes en uiteraard 2 staartjes ;-) Zo fier dat ik was, ik heb het direct omhoog gehangen en er een foto van genomen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die tekeningen zijn echt mooi. Je zoontje zit wel wat voor op Jannes maar de gelijkenissen zijn treffend. Bij ons ook veel ventjes met haar, of een kroon want zus is bijna jarig. En 11 vingers aan één hand. Je ziet ook hoe ze evolueren. Tot voor kort nog de handen aan de kop, maar sinds vandaag met een buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh, ik ben dol op kindertekeningen!! Zo leuk om te zien hoe ze binnen 2 jaar van krassen naar echte figuurtjes teken gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...