dinsdag 25 september 2012

Over haken, ruilen en winnen

Hou u klaar, dit wordt een berichtje waar eigenlijk geen rode draad inzit, geen verhaal. Meer een samenraapsel van dingen. Dus u bent gewaarschuwd!

Voor Dennis en Iris haakte ik een setje. Een sjaal en een muts met oorflapjes. Geen speciale steken. Gewoon stokjes. Veel stokjes!
En helaas ben ik gezegend met kinderen die niet van strike-a-pose doen. Ge zult het dus moeten doen met stillevens. 

Voor Dennis in een dikkere wol, lekker zacht.



Voor Iris in een oker kleurtje. De blauwe rand is met wol die ik op mijn vader zijn zolder vond, maar ik denk toch dat die zijn beste tijd gehad heeft. De wol hè. Ge kunt hem gewoon uit elkaar trekken, vandaar alleen een randje en geen koordjes zoals bij Dennis.



Een poncho voor Iris. Ik ben nog aan een mutsje in dezelfde kleuren begonnen maar om dat af te werken moet ik eerst een mislukt dekentje uit elkaar halen omdat mijn wol op is.





Een hele tijd geleden was ik begonnen aan een deken voor Dennis, met grote granny squares. Maar het werd niet helemaal hoe ik het in mijn hoofd had. Dus na 5 van die grote (40 op 40cm) granny's stopte ik. En daarna lagen die daar maar wat te liggen, stof te vergaren. Ik verloste hen uit hun saaie leventje en maakte van 2 granny's een kussen. Dennis zijn favoriet, want da's een zacht.


Volgende item, ruilen. Ik maakte mijn ruilpagina en kreeg een aantal reacties. Met Iris van Olapa ruilde ik de paarse muts met de gele bloem. Ze vroeg mij of ik voor haar ook een muts wou maken, dus die werd samen opgestuurd met de paarse. Ik kan ze helaas niet tonen want anders is het voor Iris geen verrassing meer hè, ge zult bij haar moeten gaan kijken.
Ik ruilde de mutsen voor een pakketje met juweeltjes. Ze had er zelfs een setje voor Iris en snoepjes voor Dennis bij gedaan. Een geslaagde ruil, al zeg ik het zelf.



En last but not least won ik (een tijd geleden) een schattig kettinkje bij Sloppop. Van Heidi en Peter. Had ik nu 20 jaar jonger geweest (oeh dat klinkt oud), ik had het zelf gedragen. Maar het is voor de dochter.
Misschien moet ik bij Karmijn en Kobalt toch meedoen voor een gepersonaliseerd juwelenkistje, kwestie van al die juweeltjes mooi te kunnen opbergen hè.


En nu doe ik van haakwerk enkel nog verder aan een deken(tje). 



9 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...