donderdag 6 september 2012

Retro met een strik

Toen Stoffen van Leuven nog niet verhuisd was, ging ik daar eens naartoe. Toen ik de deur opendeed, dacht ik 'oeioeioei..., zo'n rommeltje'. Maar toen ik eenmaal binnen was, veranderde mijn gedacht al vlug. De stoffen lagen tot aan het plafond opgestapeld en er was een gangetje waar ge met moeite elkaar kon passeren.
Maar de stoffen die er lagen, amai, zo'n schoontjes. Ik ging een paar keer rond in de winkel en elke keer ontdekte ik nieuwe stoffen.
En ge zult dat wel kennen, ge kunt daar dan niet buiten gaan zonder toch een paar metertjes te kopen hè.

Ik had daar een mooie stof gekocht voor een tas. Maar ik moest nog een tweede kleur hebben, die ik daar niet direct vond. Ik trok daarna dus naar Modecoupon in Sint-Niklaas. Helaas vergat ik de stof waarvoor ik nog een vriendje zocht. Gelukkig heb ik een redelijk goed fotografisch geheugen en kon ik mij de kleuren nog herinneren. En zo kwam ik thuis met een perfect bijpassend stofje. Hoera!

Van die twee stoffen maakte ik deze tas. Tijdens het maken, passeerde ik het dit-komt-echt-niet-in-orde-moment. Maar ge ziet, uiteindelijk kwam het wel in orde.


Nieuw voor mij waren het gebruik van vlieseline, zakjes en een magnetische sluiting. Zo'n dingen waarvan ge eerst denkt dat dat heel moeilijk is, maar achteraf vind dat het eigenlijk allemaal wel meevalt. Gewoon een kwestie van durven.


Ik had er gisteren al foto's van gemaakt en was ze op de computer aan het bekijken en Vriendlief zei dat die strik toch echt niet schoon was. Wat er nu anders is aan de strik van gisteren is dat ik de hoeken vastnaaide aan de tas zelf, daarvoor hing de strik slap en was het echt geen zicht. Ik weet niet of ik daar in de tutorial overgelezen heb of dat de stof er misschien te licht voor was. Maar het is opgelost.


By the way, voor mensen uit de buurt. Stoffen van Leuven staat ook op de markt van Dendermonde (elke  maandag voormiddag). Het is maar dat ge het weet.

19 opmerkingen:

  1. Wauw, daar moogt ge heel fier op zijn, zo goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is mooi en wat knap om een bijpassend stofje te kopen terwijl je het stofje niet mee hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is heel schoon! Daar mag je absoluut trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och die is kei schoon! Geweldig stofje...ik was daar ook verliefd op in rood-groen-geel maar helaas ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tas is prachtig! Heel mooi gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie tas heb je gemaakt met prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap gedaan seg, helemaal blauw - helemaal mijn kleur ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Ik zou graag tegenover je zitten en mee kijken hoe je dat zo knap in elkaar zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heeeeeeeel leuk!! zeg maar wat ik me afvroeg, staat die nu echt nog op de markt van dendermonde? Want ik dacht dat ze dat nu niet meer gingen doen nu ze de nieuwe winkel hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je tas echt prachtig. Wie weet durf ik dat binnenkort ook eens. Mooie stofjes kan ik ook echt nooit laten liggen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi.Ik vind die strik wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. merci voor de tip over markt dendermonde!
    en die tas, precies uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, met die strik, zo leuk!
    En amai, die twee stofjes passen zo goed samen! Ik zou dat nooit kunnen zo goed kiezen zonder het andere stofje mee te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Spijtig dat Dendermonde zo ver is dan, want het is een schoon stofje! En net zoals hierboven ben ik fan van de strik :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...