zondag 5 augustus 2012

Mijn vakantiegevoel VI

Onze moestuin doet het goed. Heel goed zelfs voor een eerste keer vind ik.
De 'bonenboog' is niet zo volgegroeid zoals ik het in mijn hoofd had. Dat kan ook niet anders als er maar 3 of 4 bonen uitgekomen, veel plant hebt ge daar niet van. Volgend jaar zaai ik ze binnen voor, dan ben ik zeker van plantjes. Onder de boog zaaide ik Juffertje in 't groen, uit een zakje dat bij Libelle zat.



Dan over naar het stukje ernaast. Nadat ik de wortelen gezaaid had, had een kat de grond daar omgewoeld. Met als gevolg dat de wortelen nu niet op rijtjes groeien, maar in een troepje. En ik vind dat wel leuk. Ik denk dat ik volgend jaar de kat ga spelen en de wortels niet op rijtjes ga zaaien maar gewoon rondstrooien.


De courgette doet het ook goed. En aan de komkommerplant (allee plantje) hangt nu 1 minikomkommertje. Ik ben eens benieuwd of daar nog iets van komt.


De boerenkool is daarentegen heel goed aanwezig. Daarnaast staat dan, helemaal tegenovergesteld miezerige spruitjes. Maar da's nog niet voor direct, die hebben nog de tijd om er mooi te gaan uitzien.


Af en toe komt de tractor van bij de oma hier op logement. Bij gebrek aan een mandje of te kleine armen om alles te dragen, speelt Dennis dan voor boer. En ik voor paardenkracht, want een tractor op gras dat rijdt niet goed hoor.


De 2 venkelplanten die er nog staan, laat ik doorschieten. Niet omdat ik perse zaad moet hebben, maar omdat ik geen zin meer had ik venkel en ik hem ook al te ver had laten komen om te oogsten. Ik ben eens benieuwd hoe die er gaan uitzien.

Waarom ik dit nu onder vakantiegevoel post, is omdat het echt als zomer en vakantie aanvoelt als ge gewoon in 'uwen hof' gaat en groenten terug meebrengt die ge direct klaarmaakt. Ik heb er lang naar uitgekeken om een moestuin te hebben en ik heb er zeker nog geen spijt van. Ik zou hem zelfs willen uitbreiden, maar dat zal voor in de verre toekomst zijn.

Nog vakantiegevoel bij Katja (@Jane), Kris, BoomieDe LibbrechtsMiss creatuurtjeSweet sienna hopeit's miekKaatjes verhaaltjes SamVilla speelmamaSa leafMama EliseTazke...

14 opmerkingen:

  1. wauw zeg, zo'n dikke wortels!! en tof zo op een troepje :-)
    En die boerenkool, woew, zo groot! Ook dikke ajuinen precies.
    Goed geboerd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, jaloers op je groententuin! Wij plukken de groenten bij mijn ouders, die vlakbij wonen, maar een eigen groententuin, daar droom ik toch van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een groententuin!!! Inderdaad om jaloers op te zijn.
    Laat boer Dennis maar werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is waar dat roept bij mij ook vakantiegevoel op, ons mama en haren oogst, of weken aan een stuk rode bessen plukken of bonen, en de vakantiemenu, rabarberstengels uit den hof, doppen in suiker :)
    Of op een peentje sabbelen of een eitjes van de kippen met een tomaat en bieslook, zo lekker vers, mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een moestuin was ook lang mijn droom, maar in onze tuin is er eigenlijk geen geschikte plaats voor (wel grote tuin, maar slecht qua indeling) ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar kon het niet volhouden om te onderhouden en dan had ik uiteindelijk alleen nog een wildernis, echt niets aan, de jouwe vind ik wel de moeite voor den eerste keer! zet er volgend jaar nog wat zonnebloemen in en goudsbloem!
    venkel wordt nen hele toffe plant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah met een echte CLAAS dat verzacht al het werk;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een mooie groententuin...En dan nog boer Dennis die zo goed helpt dat is toch wel de moeite!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is super hé je eigen moestuintje, verse groentjes en wat leuk voor Dennis, die kan zich er goed in vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat toch leuk, zo'n eigen moestuin! En ik zie dat het mais er naast staat. Wat een ruimte heb je trouwens...super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat tof zo'n moestuin, is allemaal eens zo lekker als van de winkel.. En nog plezierig om te doen ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "Boer" dennis doet het super!!! Heerlijk toch als kinderen zo kunnen genieten van buiten spelen en "werken"! Je groenten doen het goed hoor! Is dat niet dezelfde grond als hier? Maar bij ons is er enkel veel succes met courgettes en pompoenen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk wel dat het dezelfde grond is. Pompoenen zou ik ook willen zetten, maar voorlopig is mijn plaats 'maar' beperkt tot dat stuk.

      Verwijderen
  12. Heel leuk en lekker natuurlijk. Kan mij goed voorstellen dat je daar zo van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...