woensdag 22 augustus 2012

Baby boys

In onze club is het een babyboom. Vier jaar, zes trainsters en 7 baby's. Dat kan al tellen.
Na Dennis, Ilke, Kobe, Iris en Roxy werden deze vakantie ook Quint en Arend geboren.
Voor de eerste vijf kindjes maakte ik niets, we kochten gewoon iets van de geboortelijst. Behalve voor Dennis en Iris natuurlijk.

Maar voor Quint en Arend waagde ik er mij toch eens aan om een zelfgemaakt cadeautje af te geven. Er werd natuurlijk ook iets van hun lijstje gekozen. Eerstgeborenen die hebben nog veel nieuws nodig hè.
Omdat er nog een doopfeest en babyborrel aankomen, maakte ik iets kleins om daar niet met lege handen toe te komen.

Ik maakte voor beide jongens een walvisknuffel waarvoor ik hier een werkwijze vond.


Helaas kon ik het patroon niet afdrukken, dus tekende ik zelf maar een walvis. Ik polste wel bij Dennis of de tekening duidelijk was. Na enige twijfel vond hij toch dat het een walvis was. Oef!


Alleen de staart verander ik volgende keer, een beetje breder misschien. Maar voor de rest ben ik content.


En omdat ik met de mama van Quint een aantal jaren samen training gaf en wij naar de sporthal carpoolden komen wij goed overeen. Dus hij krijgt een extraatje. Ik flockte zijn naam nog op een truitje.

Hun geboortekaartje vond ik origineel. Quint heeft 2 mama's, dus ze lieten iemand hun kaartje ontwerpen. Op de voorkant staan 2 mamapinguins te wachten bij een ei en in het midden van het kaartje komt er dan een kleintje piepen.


Heeft iemand trouwens tips om flockfolie mooi uit te snijden of knippen? Want dat wilt niet altijd goed lukken, zeker bij minigaatjes enzo. 

10 opmerkingen:

  1. Heel mooie presentjes! En ik zie toch wel degelijk een walvis in de knuffels hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik wilde jou eigenlijk vragen hoe het jou zo mooi gelukt is!! Dat is mij nog niet gelukt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuheuk!! Kleine gaatjes in flockfolie maak ik altijd met een gaatjestang (wordt volgensmij ook wel revolvertang genoemd)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke stoere knuffels! En het shirtje is ook heel gaaf, leuk dat je hetzelfde lettertype hebt gebruikt. Niet de makkelijkste om te knippen nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gelukt! Leuk idee ook; een walvisje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...