donderdag 25 oktober 2012

Voor de jongste dame in huis

Het was al superlang geleden dat ik nog eens iets voor Iris maakte. Dat kwam niet door een gebrek aan tijd of zo, maar eerder door een gebrek aan durf. Ik had al een tijd een patroon voor een kleedje op mijn pinterestboard staan, maar er echt aan beginnen kwam er niet van. Wat mij tegenhield waren verschillende dingen. Het kraagje. De rits. De voering. 

Ik moet er echt aan denken om een speldje in haar haar te doen, 't is geen zicht ocharme.

Maar als ik er niet aan zou beginnen, zou het er nooit van komen natuurlijk. Mijn moed bijeen gezocht en eraan begonnen. Stap voor stap. En uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Zoals bij veel dingen.


De werkbeschrijving en het patroon kunt ge hier vinden. Een duidelijke uitleg voor wie al wat ervaring heeft. Beginners (waar ik mij toch nog bij reken) moeten nog wat extra dingen gaan opzoeken. Ofwel lag het gewoon aan mij, kan ook.


Ik volgde de beschrijving, maar ik zat bij sommige stukken toch wel in de knoop. Gelukkig alleen maar figuurlijk. Door een combinatie van de werkwijze bij het patroon, die van Tante Hilde en die van Spiegelstiksels voor de rits ben ik er toch geraakt. En het is het eindresultaat dat telt.

Die blinde rits zit er toch al beter in. Perfect is het nog niet, maar als uwe zoon vraag 'waar dan de rits zit' vind ik het toch vrij geslaagd.


Uit mijn stukje stof kreeg ik ook nog een speldenkussen. Ik had de kraag uitgeknipt, was daar toch gewoon een stukje stof in de vorm van een vis over. It was ment to be.


21 opmerkingen:

  1. Bij sommige dingen moet je niet nadenken, maar doen, en zie hoe leuk dat beetje durf uitkomt!
    Het is echt een schoontje, ook het stofje!
    Hé nen vis, ik hou van vissen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig. Zou ik dat over een paar jaar ook kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. had dat patroontje vorige week ook zien staan, maar durfde er zo last minute toch niet aan te beginnen. maar nu ik dit hier zo zie, zal ik daar precies toch niet meer te lang mee wachten.
    en die vis is ook schitterend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt een prachtig jurkje geworden! Het staat haar zo lief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar hoe mooi! Jouw dametje staat er geweldig mee! Waar heb je die stof gevonden? Ik vind ze super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super! leuk dat je er aan dierf te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super geslaagd je kleedje! Iris staat er beeldig mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. <3 dat speldenkussentje! En het kleedje! Op sokken op het terras ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige meid! Het staat haar meer dan geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig kleedje! Het leven is aan de durvers!
    Waar kocht je dit mooie stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is er eentje van Kokka, maar waar ik het kocht weet ik niet meer. Sorry! Ik zag dat Juffertje Uil ze had (via haar blog) maar ik vind ze in haar webshop niet meer terug.

      Verwijderen
  11. Wat een superschattig jurkje en meisje...smelt! Wat is het toch lang geleden dat ik voor mijn dochters zulke lieve jurkjes naaide!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed dat je het hebt geprobeerd, het is zo geslaagd, kleine Iris staat er héél mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh, zo mooi! Goed dat je toch gedurfd hebt want het is PRACHTIG !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. superschattig! heel geslaagd en werkelijk een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het staat d'r goed zeg.
    Deze foto's worden denk ik ook mooi als je ze zwart-wit of sepia bewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WT een mooi jurkje, en die kleur staat er schitterend! Dat speltje hoeft ni hoor, zo is ook een mooie foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...