dinsdag 9 oktober 2012

Bandwerk ftw!

De feestdagen zijn helemaal nog niet dichtbij, behalve als ge van plan bent om zelf wat cadeautjes te fabriceren. Dan is het 'de moment' om eraan te beginnen. Ik begin in augustus al te denken, vooral ook wat ze Dennis en Iris kunnen cadeau doen, want die hebben, vind ik, al genoeg speelgoed.  Maar daar ging ik het nu niet over hebben. 
Nu gaat het over bandwerk. Da's eigenlijk wel nog plezant. Eerst alles knippen en goed leggen, want speldjes kwamen hier niet aan te pas. Een stapeltje naast uw naaimachine en naaien maar. 

Gisteren maakte ik dus een hele hoop rijstzakjes. Van het soort dat ge in uw microgolfoven legt, opwarmt en in uw zakken stopt.
Deze hebben een fleecelaagje vanbinnen zodat de warmte er langer in blijft.


Voor wandelingen met uw hond, met uw partner, met uw kinderen of alleen. 
Voor als ge op de trein moet wachten op een winderig perron.
Voor als ge in de winter aan de schoolpoort op uw kinderen staat te wachten.


Voor mijne heren.


En mijne dames.


Nu nog per 2 verpakken met een mooi kaartje met instructies (30 à 40 seconden op 750 watt) op erbij en er zijn wat deelcadeautjes klaar. Want ge dacht toch niet dat dit het enige is wat we cadeau geven. Zo gierig zijn we nu ook weer niet.


Ftw (uit de titel) betekent trouwens:
Question: What Is 'FTW'? What Does It Mean?
While participating in an online discussion forum about cars, you see this weird expression "FTW". People post phrases like "anti-lock braking, ftw!" and "all-wheel drive, ftw!". You also see the same thing in an online gaming forum. The gamer participants are posting phrases like "polymorph, ftw!" and "druid hurricane, ftw!".
Answer: In 2012, the most common meaning of "FTW" is "for the win", an internet expression of general enthusiasm. Bron


14 opmerkingen:

  1. en wat zijn dan de instructies die ge daarbij steekt... ik bedoel hoe lang moet dat in de microgolf en op hoeveel W???
    Leuk ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. awel, ik ga dat ook maken om kado te doen dit jaar. Maar wel ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, en het lijkt me ook zo heerlijk om zoiets bij je te dragen. Ik ben gek op een beetje warmte. ( ik heb stiekem ook een elektrische deken, zo fijn om daar s'avond op te kruipen.)

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, dat mogen koude wintermaanden worden, FTW! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh leuk! is dat gewoon katoen vanbuiten? en gewone rijst??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gewoon katoen. En gewone losse rijst. Knip uw builtjes daar niet voor kapot hè. Koop gewoon een zak losse rijst in de colruyt (of ergens anders). :)

      Verwijderen
  6. ha, toevallig..ik maakte er vorige week ook een blogbericht over.
    Maar dan met rogge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk ideee!!
    Je stopt daar dus gewone rijst in?
    Heb zelf ook zown pittenzak, waar ik een nieuwe hoes omheen gemaakt heb..
    Maar daar zit wat anders in? Werkt rijst hetzelfde?

    Nou wil ik ook achter de naaimachine springen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, gewone rijst. In een pittenzakje zitten kersenpitten volgens mij. :)

      Verwijderen
  8. Wow die zakjes moet ik toch ook eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee... wat leuk zo een blog leren altijd iets bij!
    Dank u wel,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...