woensdag 31 oktober 2012

Kinderpraatboekjes

Dorpsgenoot Hilde maakte ze al eens als communiecadeautje. Ik maakte er kinderpraatboekjes van. Die kan je bijvoorbeeld geven bij een geboorte of misschien nog beter bij een eerste verjaardag. Dan is er al meer kans dat de mama of papa er iets in kan schrijven. 


In dat van Iris staat al:
Dedè (Dennis) Dat was haar eerste 'woordje'.
Mama, papa, oma
Ajo (hallo)
Vowe (vogel)

Dennis zit al wat verder dan die basics. De recentste van hem zijn:
Als ik later groot ben, wil ik ook een grasmachine en dan mogen jullie (mama en papa) bij mij komen wonen.
Vensterkuisman (ramenwasser)
Als wij een hond hebben, ga ik hem 'moeke' (oma, nvdr.) noemen en dan moet die ook gaan werken.
Vlugheid (snelheid)
Onderstebuiten (binnenstebuiten)
Piraten hebben geen pijn, want die hebben een boot.
Hier kunt ge er nog meer lezen.



13 opmerkingen:

  1. Oh zo heerlijk die kinderpraat! Doet me er aan herinneren dat mijn moeder ook zo'n boekje bij hield vroeger. Van mijzelf weet ik er zo even geen maar mijn moeder droeg nog wel eens een trui met een ritsje om de col dicht te maken. Als mijn broertje dan op schoot zat en de rits van de trui open stond zei hij altijd (met een zeer serieus gezicht terwijl hij de rits sloot): "Mama, je nek zit los!" Haha zo aandoenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha dat is toch heerlijk die wijze kinderpraat en wat leuk om dit nu op te slaan in zo'n prachtig boekje
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh zo leuk, hè die grappige kinderpraat! Ocharme die hond! ;-)
    En die rare kinderlogica: geen pijn maar een boot, gewéldig!!
    De recentste van mijn dochter: op mijn blote kousen ;-)
    Ik schrijf ze ook allemaal op: http://villaspeelmama.blogspot.be/p/den-toog.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke boekjes! En vooral de inhoud natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zaaalig! Daar gaan ze binnen 10 jaar met veel plezier in lezen (en jullie ook waarschijnlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk idee... heb het opgeslagen!
    Fijne dag,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk boekje, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ihih leuk!! Wat een goed idee, die leuke uitspraken zijn geweldig om te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof, gaan ze heel blij mee zijn later!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha die van Dennis, geweldig!
    In dat van Iris zou ik ook Yoooooya zetten! ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...