dinsdag 23 oktober 2012

De Moestuin, zonder moes

De Moestuin is niet meer. Snif. 


Weet ge nog, die regenachtige zaterdag (ik denk 2 weken geleden). Toen verzette Vriendlief het kippenhok naar waar de moestuin was. Hij was tegen 's avonds ocharme precies zelf een verzopen kip.


Het kippenhok moest verzet worden omdat Vriendlief en onze buurman de afsluiting van onze tuin en de 2 tuinen naast ons gingen zetten (alles in 1 keer is goedkoper hè). De oude moest dus weg om plaats te maken voor de nieuwe. En wat doen kippen als een deel van hun hok wordt verwijdert? Juist, die ontsnappen.
Om hen voor te zijn maakte hij eerst een nieuw hok en werden toen de kippen met hun hebben en houden verzocht zich naar hun nieuwe woonst te begeven.


De achterkant van onze tuin ziet er nu dus niet uit. Een braakliggend stuk grond is er niets tegen. De foto hieronder heb ik getrokken vanop het maïsveld achter onze tuin, we hebben dus niet zo'n groot stuk grond achter ons kippenhok hoor, 3 meter denk ik.


Vorige week zijn ze begonnen aan de afsluiting en omdat Vriendlief altijd met de nacht staat, kon die in de namiddag de voorbereidende werken uitvoeren. Zo konden ze vorig weekend de palen al in de grond zetten (verstevigd door beton natuurlijk).
De venkel heb ik er dan ook maar uitgezwierd. Hij was echt groot geworden. Mooi om te zien! Maar er kwamen niet veel bijtjes en andere gevleugelde insecten meer op af dus werd hij bedankt voor bewezen diensten.


In mijn hoofd heb ik al wat plannen voor de nieuwe moestuin. Zoals daar zijn, een appelboom. Zo hebben de kippen schaduw maar kunnen ze niet in de boom kruipen en langs daar ontsnappen.
Maar dat zal voor nog niet voor direct zijn. Ik vrees dat het al te koud gaat zijn tegen dat de afsluiting volledig staat. We zullen zien.
Dennis vindt het alleszins niet erg, die berg zand. Het kind kan zich eindelijk eens goed vuil maken.




Als er iemand uit de buurt nog een kip of 2 (of 3 of 4 of...) wilt hebben. We hebben er nu 11 en als die allemaal eieren gaan beginnen leggen...

7 opmerkingen:

  1. Hier ook zo'n zielige moestuin vol bladmoes...ik moet dringend gaan spitten en alles winterklaar leggen, maar ja, de zin ontbreekt en dan zet ik maar weer een kopje thee en ga wat blogjes lezen. Haha, die foto van de appelboom!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt treurig! Maar genoeg goede plannen, lees ik!
    Dat appelboompje zie ik al helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow dat is wel even een serieus project... Sterkte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een werk zal dat kosten zeg! maar pas op dat je geen boktor in en rondom je huis krijgt, dit zou echt zonde zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een beetje geduld, alles komt zeker in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je doet me denken aan mijn eigen tuintje in herfstrouw, met zen allen van achter de computer en voorbereiden voor de winter, zo samen zou ook nog gezellig zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 lentes verder en we kunnen hier foto's zien van een prachtige tuin met een wauw-moestuin!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...