zaterdag 13 mei 2017

Boerenmeid gaat naar het bal

Zo'n moment waar je beseft dat je gewoon tijd moet maken in plaats van te wachten tot je eens tijd hebt. Zo'n moment was het deze middag.

Op naaiweekend had ik tijd gemaakt om te naaien. Want met die opleiding kleuteronderwijs wordt er enkel nog genaaid in functie van de opleiding (dobbelsteen, zakjes, opberghoesjes enzo). Ik moet gewoon kleren kopen voor de kinderen en dat met een kast vol mooie stofjes. Zo weinig tijd heb ik maak ik om te naaien.
Maar tijdens het naaiweekend maakte ik toch een aantal dingen.

En vandaag was het goed weer en Iris had het kleedje ineens aan, dus haalde ik snel mijn camera en maakte wat foto's. 



Genoeg inleiding, laat ons tot de essentie komen.
Een paar jaar geleden kreeg ik een groot laken of tafelkleed. Ik zag er wel iets in, dus het belandde in de kast.
Dit jaar merkte ik dat haar eerste prinsessenkleed toch wel veel te klein geworden was. Ze is ondertussen ook al 3 jaar ouder, dus dat was eigenlijk logisch.




Ik haalde dat laken uit mijn kast en zag die mooie kanten boord aan de onderkant. Die moest er zeker aan blijven. Ik zocht in mijn collectie kantjes nog eentje voor aan de mouwboorden. Na een beetje proberen met verschillende manieren van plooien vond ik toch één dat er volgens mij goed bij paste.


Ik vertrok van een bovenstuk met mouwtjes van de Tinnydress en nam de volledige breedte van het laken om het meeste uit die kanten boord te halen. Ik naaide hem nog eens vast zodat hij mooi bleef rechtstaan.



Nu kan ze weer een paar jaar verder. Als ze tenminste niet ineens een groeischeut krijgt.


En een kusje voor alle mama's. Fijne moederdag morgen!

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...