donderdag 23 januari 2014

Zo geknipt - recept 12: zwemmen met vikingen

Maandagavond ging het hier zo:
Dennis: Mama, is mijn zwemzak al klaar?
Ik: Euhm... tegen morgen wel ja.

Dus maandagavond werd er nog snel een zwemzak in elkaar gestoken. De vikingstof van zijn turnzak deed opnieuw dienst, samen met donkerbruine gabardine van bij Koekepeertje. Ik maakte recept 12 uit Zo geknipt, een eenvoudige handige tas die snel klaar is. Met een binnenzakje waar Dennis zijn kam inzit. Want langs zijn ontembaar haar mag toch eens een kam passeren na het zwemmen.



Het kind kreeg ook al direct de instructies om zijn nat zwemgerief in een plastiek zakje te steken. Kwestie van goede gewoonten er al vroeg in te krijgen. Tegen dat hij dan begint te puberen is hij dat misschien zo gewoon dat hij dat automatisch doet. Of is dat wishfull thinking.




Over die goede manieren wil ik nog iets kwijt, een anekdote om het maar te noemen.
Ergens vorige week. Dennis loopt boos weg van de tafel. Keert terug, schuift zijn stoel onder de tafel en gaat terug weg om verder boos te zijn.

Zoiets maakt een moeder fier, weet ge.

16 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Grappig een boze zoon met tafelmanieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi. Grappige anekdote. :) Maar wel welgemanierd! :) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Grappig! Leuk stofje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig, boos zijn maar toch met goede manieren! Terecht trots!
    Mooie zwemtas, zo last minute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Sarah, dat denk ik ook altijd als dochterlief mooi haar jas aan de kapstok hangt en haar schoenen op zijn plaats zet: "hopelijk is dat dan een gewoonte tegen dat ze in haar puberteit is" ;-) Zo herkenbaar!!
    Mooie zwemtas trouwens, die zwemmende draken geven al zin in zwemmen! En dat mini-zakje binnenin, chique detail! Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whoehaha, hij is dus gedisciplineerd boos ! Moet ge kunnen !
    Gij hoopt hem.te leren de natte spullen in een plastic zakje te steken, veel moeders zouden al blij zijn als diene van hun de zwemzak niet telkens opnieuw op,school zou vergeten....dat beschimmelt dus echt hé....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, ik (of mijn zussen of broer) hadden dat vroeger al eens voor. :) Of brooddozen laten liggen in de vakantie...

      Verwijderen
  7. Hihihi! Ik zou toch oppassen met dat plastic zakje hoor, maar ik ben dan ook een krak in het vergeten uitladen van zwemzakken (en brooddozen en fruitdoosjes en...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat is hij al gewoon, natte broeken (pipi-ongelukje ofzo) enzo mogen ze gewoon voor de wasmachine dumpen. Zijn zwemzak dus ook.

      Verwijderen
  8. goed opgevoegd noemen ze dat! leuk tasje ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...