dinsdag 2 juni 2015

De kleedjesfase. Hoera!

Ook al was ik misschien de enige die het zag, maar Dennis en Iris hun outfit paste bij elkaar. En dat is voor mij genoeg, dat ik de enige was. Dan is mijn hoofd blij, als je begrijpt wat ik bedoel.



Ik kocht bij Pieke Wieke een paar nieuwe Soft Cactus-stoffen. Echt een paar, als in 2. Eentje voor een hemd en eentje voor een kleedje. Dit kleedje dus. Toen ik de collectie zag verschijnen, wist ik dat ik deze moest hebben omdat die perfect bij Dennis zijn feestkleren paste.




Ik maakte een eenvoudig kleedje. Zo'n mooie stof heeft niet meer nodig. Ik versmalde het bovenstuk deze keer wel langs elke kant met een halve cm. Het leek mij bij de vorige versies wat te groot en een maat kleiner is te klein. Zo vind ik het precies al wat beter.




De rimpelrok maakte ik ook niet zo lang als anders. En ik naaide er eens zakken in. Dat had ik nog niet gedaan en is achteraf gezien eigenlijk niet zo moeilijk. Voor die zakken had ik natuurlijk Iris haar 'maat' nodig en het kind sliep al. Dus tekende ik vlug haar handomtrek over op een blad terwijl ze lag te slapen. Dan even logisch denken en de zakjes zaten op z'n plaats. Weer iets bijgeleerd.



Het is partyproof, dat kleedje.


28 opmerkingen:

  1. oh die laatste foto, zalig! :)
    mooi kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig hebben we de marinadevlekken eruit gekregen. Ik was zo druk met alles dat ik niet aan een bavet gedacht had.

      Verwijderen
  2. Heel mooie jurk. Laat de zomer nu maar eindelijk eens starten !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schoon gedaan Sarah en geniet van de kleedjesfase want voor je het weet is't gedaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke fase heeft zijn charme. Ik vind een broek/legging met sneakers ook tof hoor. :)

      Verwijderen
  4. Heerlijk zomers, ik heb deze stof ook liggen, ik hield het echter niet bij een paar.., goed hoor van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow wat een schatje, het meisje én het jurkje :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n heerlijk lieflijk kleedje!
    Het staat haar supermooi. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig in zijn eenvoud! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kleedje. Mooie stof ook, die Soft Cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap je ;-), prachtig kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. eenvoud siert in dit geval. Echt een heel erg mooi kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou er ook erg van! en die voetjes in die sandaaltjes, om van te smelten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, zo'n schoontje! Welk patroontje heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstuk haalde ik uit SVDHZ1. Dan een rechthoek van de gewenste lengte (+zoom) knippen, de zijnaden overlocken/zigzaggen en aan elkaar naaien. Daarvan de bovenkant rimpelen en aan het bovenstuk naaien en dan de net gestikte naad overlocken/zigzaggen. De onderkant omzomen en klaar. Ik voegde er nog zakjes in de zijnaad aan toe.

      Verwijderen
  13. het is een schoontje ... zeker dat ukje dat erin zit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, een mooi kleedje (ik heb al spijt dat ik dat stofje niet koos bij mijn Soft Cactus-bestelling)!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig jurkje in een prachtig stofje. Ik hebbhet ook liggen en kan alleen maar beamen dat eenvoud siert!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig jurkje in een prachtig stofje. Ik hebbhet ook liggen en kan alleen maar beamen dat eenvoud siert!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig jurkje in een prachtig stofje. Ik hebbhet ook liggen en kan alleen maar beamen dat eenvoud siert!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...