vrijdag 24 januari 2014

Februari-kleedje in januari

Belofte maakt schuld De schuld bestaat deze keer uit foto's van mijn nieuwjaaroutfit. Ook al is het al 24 dagen na het officiele Nieuwjaar, het is nog altijd een nieuw jaar. Tenzij voor tijdsreizigers onder jullie. Raise your hands please.


Foto's door de vriend met de onvaste hand precies :)

Het kleedje dus. Ik maakte het Februari-kleedje uit Little Miss Y's homemade wardrobe. Perfect voor oudjaar. 
Eerst waren er eigenlijk de schoenen. Ik had graag stof in exact dezelfde kleur gevonden maar ik had geen zin om kweetniehoeveel winkels af te gaan tot hét perfecte stofje. Al komt dit redelijk goed in de buurt van de kleur van mijn schoenen. Zo'n schoenen draag ik trouwens niet elke dag, dat zou niet goed zijn.
De stof vond ik bij Opwijkse stoffen. Ik kocht daar ook direct bijpassende voering, rits en garen. Vier vliegen in één klap.



Het is eigenlijk het perfecte kleedje voor tijdens de feestdagen. Omdat de taille hoger is, valt het dus niet op als ge meer gegeten hebt dan uw broek toelaat. Meer moet dat niet zijn.



Tijdens het maken van het kleedje was ik een paar keer mis, vooral bij de plooien in de rok. Maar achteraf viel dat eigenlijk nog mee, van dat fout zijn. 
En het was het waard, ik voelde mij een prinses in dat kleedje. Een coole he, niet zo'n roos gesuikerd exemplaar.
Een perfect bijpassend truitje vond ik niet in mijn kast en omdat ik niets nieuws mocht kopen, werd het een bordeaux truitje. Met bijpassende kousen, dat wel.



Ik denk zelfs dat ik het nog eens ga maken, voor in de zomer. Heerlijk zwierig!


35 opmerkingen:

  1. Echt schoon (je doet me twijfelen om toch dat boek eens te kopen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik kan het geloven dat je je een prinses waande! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh staat hier ook op het programma! Na het afwerken van mijn bloes ui het boek en een jas voor mijn oudste dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon! Het staat u te goei. Zucht... die schoentjes... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat kleedje is echt super! Goed gedaan hoor! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooi, maar een bolero zou volgens mij nog een mooier effect geven (drukt de rok niet plat) ... Maar het kleedje, echt wauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi in deze kleur. Ik maakte het voor mijn tienerdochter in rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is prachtig! En het staat je perfect! Nu wil ik ook eentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh oh oh, supermooi! Dat model gaat jou ook supergoed, bij mij zou dat helaas niet hetzelfde schone effect hebben. Meer van dat, graag! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja het staat je geweldig, ik heb hier vast niet het juiste model voor maar jij duidelijk wel! Geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel vrouwelijk! Hier gaat ge graag mee gezien worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zeg, een model dat mij ook wel aanspreekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat jurkje staat je geweldig en die schoenen zijn super!!!

    Ik ga zo eens in het snuffelen, want ik wil ook wel zo'n mooi jurkje :D

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een héél mooi kleedje! En mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! Heb het boek niet. Vond toen dat er te weinig bruikbaar in stond voor mij. Maar dit is wel heel mooi! Perfect gecombineerd! Love the shoes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waw, het staat je geweldig en het is een echte goesting-gever om het ook eens te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat peisde, aan te raden voor iemand die nog de resten draagt van haar zoon (en als ze zo blijft eten, zal dat nog lang duren ;) ) of zou de rok teveel "wippen", als je snapt wat ik bedoel? 't is schoon alleszins!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet natuurlijk niet over hoeveel resten ge spreekt, maar ik zou het zeker doen. Door de plooien gaat dat verdoezelt worden denk ik. En anders gewoon maken voor als die resten er niet meer zijn he.

      Verwijderen
  18. Super! Ik heb al stof gekocht om dit kleedje te maken en ben aan het aftellen naar het eind van de exames om ein-de-lijk zelf aan de slag te kunnen. Jouw resultaat geeft me alvast een flinke dosis naaikriebels!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superschoon!! Mooi stofke, prachtig kleurke en dat kraagje... Bestaat er nog iets mooier dan prachtig?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Omwille van dit kleedje twijfelde ik nog even over de aanschaf van het boek. Ik legde toch maar terug, want mijn plank is al gevuld genoeg en laat ons eerst maar eens iets maken uit die andere wachtenden. Maar dit is een vree schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi kleedje! Hou van de stijl en het staat jou in ieder geval beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoe schoon zeg!! en die schoenen......grrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi ! Perfect op uw lijntje gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben hier even komen kijken via je teaser van het kleedje dat je voor een vriendin maakte.... heel mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Via de blogposts over het naaiweekend kom ik bij jou terecht. Ik ben hier rijkelijk laat met mijn reactie maar hoe schoon is dit kleed wel niet! Wat een fantastische kleurencombinatie. Ik ben compleet FAN!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...