zondag 8 januari 2012

Menu week 2

Jaja, u leest het goed. Ook ik ga mijn weekmenu's posten. Mme Zsazsa en vele anderen in blogland doen dat ook. Op die manier kunt ge eens piepen in de potten van iemand anders.
Ik schrijf mijn menu helaas niet op zo'n schoon papierkes of in een mooi boekje, maar gewoon op onze kalender. We hebben zo'n familieplanner waar ieder zijn kolommetje heeft en aangezien we 6 kolommetjes hebben en maar met 4 zijn, heb ik nog 2 kolommetjes over. Eén gebruik ik voor verjaardagen enzo en het andere dus voor ons weekmenu. Maar misschien dat het posten van onze menu mij wel aanzet iets te fabriceren.
Ik vind dat handig, zo'n weekmenu. Ge hebt alles in huis om de hele week te koken. En als ge wilt, kunt ge die hele week toch door elkaar halen. Ge hebt toch alles al.

Deze week heeft vriendlief de late, dus kunnen Dennis en ik dingen eten die hij niet lust of waarvan hij vind dat het niet als avondeten past. Gemakkelijk soms, een wederhelft die in ploegen werkt.

We eten dus:
Maandag: Mexicaanse burrito's
Dinsdag: Balletjes met appelcompote
Woensdag: Chipolata's met rode kool en aardappelen
Donderdag: Soep met volkorenbroodjes (ik weet nog niet welke soep, ik kijk op donderdag wel eens in de vriezer)
Vrijdag: Zelfgemaakte pizza
Zaterdag: Frietjes (een zo goed als vaste waarde, tja echt Belgen zeker?)
Zondag: Hamburgers met aardappelen en boontjes

Het recept voor de Mexicaanse burrito's scheurde ik eens uit een Libelle:
Snipper 1 ui en een chilipepertje (bij gebrek kan je ook chilivlokken gebruiken) die je dan samen stooft.
Doe er 1/2kg gehakt en 1 rode paprika bij.
Bak het gehakt rul (is dit de juiste schrijfwijze?).
1 klein blikje mais en 2 eetlepels tomatenpuree gaan er ook nog bij.
Giet 1dl water in de kom en doe er zout naar smaak bij.
Maak de tortilla's warm en vul ze met de gehaktmix.
Je kan er dan nog eventueel geraspte kaas over strooien en even onder de grill leggen. Maar wij doen dat niet.
(dit is genoeg voor 4 personen)

Misschien bent u hier iets mee, wanneer uw inspiratie op is. Of misschien ook niet, en dan kiest ge maar wat ge doet.
 Een fotoke is er deze keer niet bij. Een andere keer misschien.

1 opmerking:

  1. Leuk, wij hebben hier ook een weekmenu, en nu kan ik zo af en toe wat inspiratie opdoen bij jou!
    Ook bedankt voor het recept! Ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...