zondag 14 december 2014

Naaipiet maakte een prinsessenkleed

Een week voordat de Sint ons huis 's nachts een bezoek zou brengen, liet Iris een paar keer weten dat ze toch echt graag wel verkleedkleren zou willen. Gelukkig heeft de man een aantal pieten die handig zijn met stof en die nog ergens een gaatje hadden om iets te maken.



Het plan van de piet was om een hele reeks verkleedspullen af te krijgen, maar dat is haar niet gelukt. Gelukkig had ze 1 prinsessenkleed klaar toen ze bij ons kwamen. En daar was Iris maar al te blij mee.

Zo zit een prinses, he mama.

Voor het kleed nam de piet een kijkje in SVDHZ1 en nam als basis voor het kleed het bovenstuk van een eenvoudig kleedje (maat 110-116, zodat Iris het nog lang aan kan doen). De halslijn werd vierkanter gemaakt om een prinsessenlook te krijgen.

Als stof legde ik voor Zwarte Piet een stuk gordijn (dat ik eens kreeg) klaar waarmee ze aan de slag kon. Voor het middelste stuk van het kleedje gebruikte ze de averechtse kant van het gordijn omdat ze die ook wel mooi vond. Tussen die 2 stukken naaide ze een stukje kant dat ik ooit eens kreeg.




De rok werd een klokrok, dat paste volgens Zwarte Piet het beste bij deze stof. Geen suikerspin-prinses maar eentje met klasse. In de rok werd ook nog een stuk van de averechtse kant gebruikt en weer kant ertussen genaaid.




Bij de laatste foto zei ik: En nu één zoals Iris.
En dan krijgt ge zoiets he.

En zoals ge ziet, zijn we de volgende kamer beginnen afwerken. Die voor Dennis en daarnaast mijn naaikamertje. De muren zijn geplakt, nu nog kleur kiezen en we kunnen beginnen schilderen.

18 opmerkingen:

  1. Smelt !
    Dat is een échte prinses, ongetwijfeld !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wadde, gene zever, ik denk dat ik volgend jaar ook een bestelling voor die naaipiet in mijn schoen stop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat super mooi!!!!!! idee komt al voor een feestjurkje hier. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier mag "naaimiet" hetzelfde kunstje herhalen met als absolute deadline zaterdag en de prinsesselijke verjaardag. Maar alle, ik zie hier schoon dingen passeren en krijg instant inspiratie :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik ook al zo lang beloofd aan de dochter...Heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, klasse ('t is een echt galakleed)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige prinses, dat heeft ze Sint goed genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo klassevol ! Dat moet echt wel een naaipiet met veel stijl geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...