dinsdag 25 juni 2013

Pirate Party Pop up Card (tutorial)

Dennis heeft het geluk om in de grote vakantie te verjaren. Zo zal hij (laten we hopen) goed weer hebben wanneer hij zijn verjaardag viert en zal hij nooit examens hebben op zijn verjaardag. Langs de andere kant, grote vakantie betekent bij de meeste mensen reizen. Dus kan hij pech hebben dat juist op die dag zijn vriendjes op reis zijn. Maar ja, dat kunnen andere kinderen ook voor hebben.

Al heel lang geleden hebben wij, Dennis en ik, besloten dat het een piratenfeestje wordt. Inclusief schattenjacht!
Maar daarover hoort ge wel in augustus.

Nu, als ge kindjes op uw feestje wilt, moet ge die natuurlijk uitnodigen.
Op internet en pinterest zocht ik naar leuke uitnodigingen waar ik zelf ook wat aan kon knutselen, maar ik vond niet echt wat ik zocht.
Maar ik herinnerde mij dat ik vroeger eens een uitnodiging had gemaakt voor Halloween en ik besloot een soortgelijke te maken.

Ik leg u uit hoe.
Het is heel simpel, daar hou ik van. Niet teveel mumbo jumbo.
Wat hebt ge nodig: een schaar, lijm, papier, een prentje dat te maken heeft met het thema en eventueel en stift.


Neem een stevig stuk papier (of een gekochte lege kaart) en vouw ze in twee (dit moet niet bij een gekochte kaart). Maak in het midden 2 sneetjes op ongeveer een halve cm van elkaar. De sneetjes zijn ongeveer 1 cm lang. 
Vouw de kaart open en duw het stukje naar de andere kant. Langs de buitenkant ziet dat er zo uit.





En langs de binnenkant ziet het er zo uit.


Print uw afbeelding het aantal keer af dat ge kaarten nodig hebt. Ik gebruikte voor de kaart het silhouette  van een piratenschip. Voor Halloween nam ik een spook. Neem vooral niet te moeilijk uit te knippen vormen. 

Bron

Als de prentjes uitgeknipt zijn en er zijn nog witte randjes kunt ge die bijkleuren met een zwarte stift. Bij anderskleurige prentjes neemt ge uiteraard een bijpassende kleur.



Het prentje kleeft ge dan op dat stukje dat eruit gesneden werd.


Van dichtbij ziet het er zo uit.


Dan alleen nog een tekstje in kleven met de feestgegevens en ze kunnen verstuurd worden.


Dat viel nog mee hè. 
Ik vind het een leuker effect dan wanneer ge de boot, excuseer, het schip erop zou tekenen of kleven.

Nu moet ik er alleen voor zorgen dat ik ze morgen meegeef naar school. Het zou zonde zijn van het werk.


12 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...