maandag 7 maart 2016

Hoe zit het nu met die 30 dingen - deel 3

Een update van de laatste 10 dingen op mijn lijstje.

21. Meedoen aan een dropping (en liefst nog winnen ook)
Een dropping staat op de planning voor als we deze zomer naar Bohan gaan. We hebben een groot huis gehuurd en gaan ons daar samen met familie en vrienden een week amuseren. Daar gingen we vroeger ook al naartoe met mijn tantes en nonkels langs mijn vader zijn kant. En nu is het aan de volgende generatie. Ik kijk er alleszins naar uit.

22. Een trui voor mezelf breien
Eerst die voor Iris afbreien en dan begin ik aan een trui voor mezelf. Voor Iris maak ik een Helsinki uit Jules en Julie voor klein en groot. Het voorpand is klaar, het achterpand bijna. Daarna nog de mouwen en in elkaar zetten. En dan heb ik dat ook weer eens gedaan.
Ik twijfel nog of ik dan ook een Helsinki voor mezelf ga breien óf dat ik een andere voor mezelf kies.



23. Meedoen aan de dodentocht
Die is pas in augustus, dus die kan nog niet afgevinkt worden. Ik ga wel stilaan beginnen oefenen denk ik. Dat de afstand die ik stap toch een beetje de moeite is. Tips voor zo'n lange afstand zijn altijd welkom!
Ondertussen las ik in het A.S. Magazine van A.S. Adventure een artikel over de dodentocht met tips om je voor te bereiden. Op hun website vind je ook een aantal trainingsschema's. 

24. Eindelijk die tricotangst écht overwinnen.
Ik kocht (voorzichtig) een paar stukken tricot, om mee te beginnen. Het vervolg binnenkort op de blog.

25. Een nieuwe opleiding beginnen (dromen moet je zelf laten uitkomen)
Binnenkort ga ik naar een infodag over mijn toekomstige opleiding die in september zal starten. Ik kijk ernaar uit, ook al gaat het aanpassen en hard werken zijn. Maar alles komt goed, uiteindelijk. 't Is trouwens een bachelor in kleuteronderwijs die ik ga volgen. Ik zei vroeger (in de lagere school) altijd dat ik dat later wou worden en toch startte ik na het middelbaar in een andere richting. Achteraf bekeken had ik beter niet verandert, want mijn hart ligt toch bij die kleuters hoor. En bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus volg ik het nu dan maar.

Allemaal samen: Wij willen lenteweer! Wij willen lenteweer!

26. Een bergwandeling maken
Dat kan ik afvinken als we deze zomer naar Bohan gaan. Bij bergen hoort ook laaggebergte, dus dat telt.

27. 30 Pins doen/maken
Daar is nog niks van in huis gekomen. Eens zien hoe ik daar verandering in kan brengen. Jaja, ik weet het, gewoon doen. Maar ik heb nog tijd he. Het jaar is nog niet om.

28. Een waterballonnengevecht
Da's er eentje, wederom, voor de zomer. Vorige zomer kocht ik waterballonnen voor Dennis zijn verjaardagsfeestje. Eerste gooiden de kinderen naar elkaar maar toen ik er ook eentje naar hen gooide, kreeg ik, sneller dan ik 'waterballonnengevecht', kon zeggen een heleboel waterballonnen naar mij gegooid. Plezier dat die kinderen gehad hebben toen. Maar ik ook hoor. En dat wil ik nog eens overdoen. Met volwassenen én iets grootser.

29. Mijn rijbewijs halen (het is nooit te laat he)
Daar zit voorlopig nog niet veel verandering in.

30. Een hond kopen
Daarvoor moet eerst ons huis gevoegd worden (wij wachten op beter weer) en een poort geplaatst worden. Iets voor later dit jaar dus. We zijn er wel nog niet uit of we er eentje via een asiel gaan aanschaffen of via een kweker. Het heeft alletwee zijn voor- en nadelen.

Wat zouden jullie dit jaar écht willen doen? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!



6 opmerkingen:

  1. Amai, de Dodentocht! Ik heb ooit een beetje meegetraind met mijn vriend (die hem uiteindelijk niet gewandeld heeft), maar ik vond dat toch best een uitdaging. Succes met je verwezelijkingen! Ik wil dit jaar vooral een grote stap voorwaarts zetten in onze verbouwingen, zodat we niet meer het gevoel hebben in een werf te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gevoel ken ik, gelukkig zijn wij al door dat werfgevoel. Maar er moet toch nog veel gebeuren.
      Succes met jullie verbouwingen! En onthoud, alles gaat voorbij. ;)

      Verwijderen
  2. Veel succes met de opleiding kleuterleidster!! Je gaat van je eigen kinderen al veel ervaring hebben. En misschien ook vrijstellingen door je vorige studie?
    Met al die stages is een rijbewijs dan wel heel handig want met het openbaar vervoer kan je niet zoveel meesleuren. Dus ik zou zo snel mogelijk voor het rijbewijs gaan!
    Alleszins heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk. Ik twijfelde kort geleden nog om ook de opleiding voor kleuterjuf alsnog te starten. Ik ben logopedist en doe mijn job graag, maar ik mis het om 's avonds bij mijn kind te zijn. En ik wil graag met kinderen werken.
    Ik ben er nog niet uit. Maar volg graag je avontuur! Doe je het via afstandsonderwijs en werk je nog dan?
    Ik begon nu net je bloggeschiedenis te lezen, maar kwam dit nog niet tegen.
    Ook wij maken snel een 30 before 30 (voor mijn man 30 is, want bij mij is het er iets sneller) lijst, voor ons 2 omdat we maar een jaar de tijd hebben. Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Strakke planning, vergeet vooral niet overal volop van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...