dinsdag 12 januari 2016

30 Things before 30

Het is al een paar weken bezig, mijn laatste jaar als twintiger. En eerlijk gezegd, ik heb er geen problemen mee dat die 30 in zicht komt. Als mensen mij vragen hoe oud ik ben en nadien hoe oud mijn kinderen zijn, zie ik hen terugrekenen en lijkt het alsof ze denken 'amai, die is er wel vroeg aan begonnen'. Maar dat was onze keuze. En dan zijn we nog niet 'oud' als onze kinderen groter zijn. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Quote - Main goals in life
Bron


Maar toch wil ik dat laatste jaar als twintiger in schoonheid afsluiten. Niet dat ik andere jaren niks bereik, maar dat is dan per toeval. Nu wil ik mezelf wat doelen opleggen. Sommige dingen zijn echte 'moetjes' zoals ze dat bij de kinderen op school zeggen, andere dingen zouden gewoon fijn zijn als die gehaald worden.

Oke, hier gaan we (in willekeurige volgorde).

1. Schaatsen
2. Dansen in de regen 
3. Een reisje naar Engeland met mijn zus
4. Minstens 15 boeken lezen
5. Alleen naar de cinema gaan
6. Iemand een taart in het gezicht gooien (mihihihi... be prepared)
7. 10 km lopen
8. Minstens 1 keer per week bloggen 
9. Gezondere tussendoortjes eten
10.Een obstacle run meedoen


Quote - Be happy
Bron


11. Paintballen
12. 30 random acts of kindness (ik vind dat mooier klinken in het Engels)
13. Trouwen
14. Een modder- of verfgevecht houden
15. Een goed fototoestel kopen en ermee leren werken uiteraard
16. Onze foto's laten afdrukken (van meer dan 1 jaar - ahum -)
17. Een jas naaien
18. Onder de sterren slapen
19. Een muziekinstrument leren spelen
20. 10 verschillende kledingstukken voor mezelf maken


Quote - make the days count
Bron


21. Meedoen aan een dropping (en liefst nog winnen ook)
22. Een trui voor mezelf breien
23. Meedoen aan de dodentocht
24. Eindelijk die tricotangst écht overwinnen.
25. Een nieuwe opleiding beginnen (dromen moet je zelf laten uitkomen)
26. Een bergwandeling maken
27. 30 Pins doen/maken
28. Een waterballonnengevecht
29. Mijn rijbewijs halen (het is nooit te laat he)
30. Een hond kopen


Quote - Hallo leven
Bron

Ik ben eens benieuwd of alles zal lukken en dat zal vooral aan mezelf liggen. Ik heb er zin in!

Regelmatig post ik een update over wat ik al kon afvinken. Wie in de toekomst een overzichtje wil van alle blogposts hierover kan bovenaan op de pagina '30 before 30' klikken. 

19 opmerkingen:

  1. Succes, ik duim dat je het haalt en als net dertiger zijn kan ik zeggen: het valt precies wel mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat zijn er veel! Als ik zo'n lijst wil halen zal ik nu alvast beginnen :-) Nog 10 jaar te gaan! Enneh, geen rijbewijs? Serieus? Hoe doe je dat met kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel dingen, ik duim mee :)
    Trouwens, I'm so in voor dat slijkgevecht! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pas maar op dat ik geen taart meebreng op weekend. :D

      Verwijderen
    2. Wat ge in mijn gezicht gooit eet ik allemaal zelf en alleen op !!!!! Liefst niets te plakkerig.....

      Verwijderen
  4. wat een leuke lijst! ik vond het idee van 30 worden soms eng, soms dacht ik dat ik het eng moest vinden omdat er zoveel heisa over werd gemaakt. maar eigenlijk vond ik de dagen ervoor enger en eens het voorbij was voelde ik me nog altijd hetzelfde :-D veel plezier ermee in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik deed zelf ook een 30-voor-30 en ik vond dat wel gepast naar zo'n mooi rond getal. De jouwe is wel ambitieus, vind ik. Ik volg het hier graag. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met je lijstje!!Ben je trouwens al gevraagd om te trouwen?Ik vond 30 worden verschrikkelijk ;) en kan bijna zo'n lijst opstellen voordat ik 50 wordt,klinkt helemaal bah!!Maar van de andere kant,elke leeftijd heeft zijn charmes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, er zitten een paar ambitieuze tussen. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vrouw! Dat wordt daar een druk jaar, ik krijg er al stress van in uw plek. Maar zo'n jong ding als gij zal daar zonder twijfel in slagen om dat afgewerkt te krijgen, ik volg op de voet... veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neem een limburgse vlaai mee naar t weekend... Moet je me alleen maar beloven dat ie niet in mijn gezicht belandt :-D
    Top lijstje (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allééé nummer 29.......... En voor de rest zitten er voor mij ook een paar toffe tussen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw ! Zo ambitieus !!! Ik wens je alvast heel veel succes want lijkt me keitof !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er zitten er een paar leukerds tussen. Ik blijf lezen. Leuk idee die 30 voor 30!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...