donderdag 23 juli 2015

Orange is the new black - Jaanudress

Een oranje kleedje, dat hing nog niet in de kleerkast. Een kleur die kan in de zomer, maar evengoed in het volgende seizoen. Want herfstkleren had Iris nog niet. Elk excuus is goed om een kleedje te maken, niet?



Oranje, zoals in een mooi stofje van Soft Cactus. En die vallen ook nog eens goed voor dit patroon vind ik. Soepel zodat het mooi ronddraait als de juffrouw er mee danst. Want dat doet ze graag. En zingen ook, het is hier soms precies een musical.



Ik maakte de Norah-versie van de Jaanudress. An en Regina bedachten samen dit mooie kleedje.



Het was precies (te) lang geleden dat ik nog eens een kleedje maakte. Ik maakte domme fouten, die uiteraard niet aan het patroon lagen, maar aan mij. Ik zal terug wat kleedjes moeten maken zeker. Hahaha... Iris haar kast hangt nog niet vol genoeg.
Dan kan ik ook eens wat 'foliekes' toevoegen. De eerste keer hou ik mij meestal mooi aan het patroon en speel ik op safe. 

Meet het kind met de ontembare haren.

Ik nam het kleedje mee naar de Ardennen deze week. Keiprofessioneel enal. Ik maakte vlug foto's toen we toekwamen, zodat het kind er nog niet te vuil uitzag. Foto's in de ochtendzon dus


De zakken zette ik er verkeerd in (domme fouten, ik zei het al) en het was al overlockt dus had ik geen zin om het los te tornen. Volgende keer beter opletten precies.
De zoom werkte ik af met een sierstiksel.




Meer Jaanu's zien? Ga eens kijken bij:


13 opmerkingen:

  1. Oh Sarah!! Zo schoon <3 Ze staat er prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, prachtig! Idd het kan is bijna elk seizoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer schone versie :) en die haren... I love it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht van een dochter heb jij!
    "Ja" voor dat meer kleedjes maken, je doet dat goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, dat ontmebare haar kennen wij hier! Ze hebben net hetzelfde haar, jou Iris en mijn Rikke. En hetzelfde strekesnoetje ;) Dat oranje staat haar super! Nog kleedjes graag! Fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) laat u volledig gaan met de kleedjes ;)
    mooie sandaaltjes ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt wel, om in te bijten. Wat een schattig kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw Iris staat grandioos met haar Jaanu!! Echt mooi.
    Mooi patroontje, mooi stofje, mooi jurkje, mooi kindje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a cute dress :) Your young model has such a beautiful smile :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zeg, ze staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...