dinsdag 9 juni 2015

Aloha!

Iris danste dit jaar op muziek uit Lilo&Stitch. Als ik thuis naar die liedjes luister, heb ik gegarandeerd een zakdoek nodig. Ik ben iemand die snel geƫmotioneerd is door muziek. Haar juf (en dus mijn collega) zei dan al lachend 'Sarah, haal uw zonnebril maar al!' als ze nog eens gingen oefenen.




Op hun briefje stond dat ze een kleurrijk rokje nodig hadden. Omdat ik soms in Iris haar klas sta, wist ik dat het rokje onder een strooien rokje (zoals ze hier zeggen, een hula-rokje dus) zou gedragen worden. Ik kocht bij PiekeWieke een mooi warm geel katoentje. Dat zou mooi gaan bij die roze hula-rokjes. Een korter rokje zou die sliertjes wat meer laten openstaan, dus ik nam al een korter stuk dan gewoonlijk (check deze schattige kindjes!). Achteraf gezien zou het misschien nog wat korter mogen zijn.



Ik zette er boordstof aan. Omdat ik dat niet vaak gebruik, vind ik dat altijd nog een beetje spannend. Uiteraard kwam dat in orde. Veel kan er niet mis gaan.

Zo'n geel rokje is maar gewoon. Met mijn nieuwe naaimachine zijn mijn opties voor siersteken serieus uitgebreid dus koos ik er eentje van en werkte de zoom zo af. Met roos garen, wie had dat ooit gedacht van mij.


14 opmerkingen:

  1. Oh wauw, keitof!
    Superschattig met hun rokjes!
    En dat filmpje, hoe lief zijn die, ohhhh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moppie zo in haar mooie Hawaiipakje! Hier nog zo een emomama, haha..Op zn tijd best even lastig en bij mooi weer idd lang leve de zonnebril ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk detail, dat garen. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb me op Nel en Stan hun schoolfeest ook al moeten inhouden om geen traantje weg te pinken... Ik begrijp het maar al te goed :) Wat was ze schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!! Wat een schatje heb je daar toch <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh die moederlijke trots, hier ook net schoolfeest achter de rug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schattig! En dat schoolfeest, leuk is dat toch altijd. Ook grappig hoe je ook op een podium vol met kindjes er maar eentje echt ziet. Het jouwe :) (met haar mooie rokje)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk rokje geworden, die kon de gewone kast in na de voorstelling. Zo'n sierrandje moet ik echt eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Past perfect, handig dat je zo eens in de klas kan binnenkijken :) dat zou elke ouder wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...