donderdag 19 februari 2015

Zakdoekhoesjes die mij ergens aan doen denken

Ik had nog wat kleine leuke lapjes stof liggen. Te groot om weg te gooien, te groot om vlagjes mee te maken. Dus maakte ik er iets mee wat ik al lang van plan was, maar wat er eigenlijk nog nooit van gekomen is. Zakdoekhoesjes.
Heel lang geleden, aan het begin van mijn naai- en blogverhaal, maakte ik ze volgens de handleiding van Mme Zsazsa, maar die vond ik eigenlijk te omslachtig voor wat zo'n hoesje eigenlijk maar is.



Deze maakte ik volgens de handleiding van So Filles. Veel gemakkelijker. Vooral ook voor bandwerk. Want voor één zakdoekhoesje haal ik mijn machine niet boven. Ik had trouwens stof genoeg voor meer dan 1.





Ik hou van symmetrie. Dus toen ik de foto's aan het maken was, stoorde het mij dat ik niet overal evenveel van had. Want dan kon ik dat niet op mooi gelijk hoopjes leggen. Want er geraakten er maar 3 onder elkaar, dus... probleem! Hahaha... Maar ik liet het los, en het was eigenlijk zo erg nog niet.

Het deed mij wel denken aan zo'n Amerikaanse film waar alle pasgeboren baby's in bedjes in een grote kamer liggen.



22 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke bende zo samen! Ik maakte ze vorig jaar ook in massa voor het kinderdagverblijf van mijn zoontje, een leuk geschenkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morgen eens gaan kijken naar de uitleg om deze te maken.Die van jou zijn in elk geval mooi en kleurrijk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke voorraad! Ziet er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, maar wat ga je er allemaal meedoen he nu :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is altijd wel iemand die een cadeautjes 'nodig' heeft of verdient. :)

      Verwijderen
  5. Ooh die zijn leuk! Ik moet daar ook eens dringens werk van maken van zo'n kadootjesgrabbelstapel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las je blog, en ben der direct ingevlogen, 4 heb ik er gemaakt, echt plezant om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. voorraadje gemaakt. hihi. ik zou er ook terug eens moeten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai wat een toffe kleuren, wordt er vrolijk van! :-D
    eigenlijk wel handig eh om een voorraad kadootjes te hebben.
    Knap gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijft zo'n leuk idee als cadeautje ! (en zelf heb ik ze ook altijd bij me !)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sarah, Zo veel en om ter mooist! Je hebt me geïnspireerd.
    Mijn hoesjes liggen al in de cadeautjeskast.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn tof en echt makkelijk om te maken. Mijn dochtertjes kunnen hiervan makkelijk het patroon op stof overnemen en knippen, ik stik ze zelf aan elkaar. Zo maakten we vorig jaar samen een serietje van allemaal verschillende, als uitdeelcadeautje aan de dames bij het communiefeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super!!!!!
    Je geeft leuke ideetjes zeg... ik pin deze onmiddellijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moest lachen om je symmetrie-verhaal!
    En ik herken dat! 😄

    Leuke zakjes zijn het geworden! Moet ook dringend een cadeautjesmand aanleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik voel me nu wel schuldig, dat eentje dat uw foto af kon maken, ligt hier bij mij. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ideaal om als kleinigheidje te schenken, erg praktisch om zelf te gebruiken!

    Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik snap de liefde voor en de ergernis aan symmetrie :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...