dinsdag 8 november 2016

Sharing is caring (met onder andere een winnaar)

Zomaar een blogpost schrijven waarbij je enkel de winnaar van de give away vernoemd is maar saai. Vind ik toch. Dus om ervoor te zorgen dat jullie toch niet voor niks geklikt hebben, deel ik graag wat gewoontes (tradities zeg maar) van ons gezin. Wie piept er niet graag eens binnen bij iemand anders he.
Donderdag is bij ons frietjesdag. Waarom donderdag en niet vrijdag? Ah, dan moeten we niet lang aanschuiven in het frietkot. Tot zover de intro. Wat per toeval ontstaan is, is nu iets waar de kinderen om vragen. 
Wij hebben een Smart TV waarop we dus filmpjes via YouTube kunnen bekijken. En dus maakte ik een playlist met kindvriendelijke (!) clips. Niet dat ik ze helemaal wil afschermen van alles wat enigzins bloot is, het is er soms toch over.
Als Iris mag kiezen, kiest ze voor Lean on van Major Lazor of iets van Sia. Beeldt u dan in dat wij soms de clips nadoen. Bij deze gaf dat hilarisch beelden.
Dennis koos lang voor Christine and the Queens of voor de Themesong van Lego Ninjago.
Maar evengoed passeren er ook echte kinderliedjes hoor (tante Rita, Zes heksen, Tsjoe tjsoe wa...).



Behalve Disco op Donderdag is er ook Filmavond op vrijdag. Dan kiezen we een film voor het hele gezin. Tegen het midden van de film neem ik bijna een kilo appels, zet er mij bij op de grond en begin ik te snijden en uit te delen. Onlangs zagen ze voor de eerste keer een Engelstalige film, Matilda. Geen van beiden kan ondertitels lezen, of toch nog niet snel genoeg, maar ze konden wel volgen. En gelachen dat ze hebben.



Wat in de hersft en winter ook iets is dat altijd terugkomt, gebeurt na het bad of de douche. We hebben het gemak (soms ongemak) dat onze badkamer op het gelijkvloers is. Dus als de kinderen uit bad of de douche komen gaan ze zich altijd opwarmen bij de houtkachel. Dan trekken ze wat stoelen dichter of staan er gewoon bij. Soms, als Iris zelfs nog uit bad moet komen vraagt ze al 'of de kachel toch wel aanstaat'.

Bron

Ohja, ik zou het nog bijna vergeten. De winnaar van de bliksemstof is Tine. Als je uw adres mailt naar eenhuisindestraat@hotmail.com dan stuur ik de stof op. Proficiat!


Zijn er in jullie gezin zo dingetjes, van die onnozele gewoontes die een gewone dag dat beetje extra geven? Ik lees het graag. :)

4 opmerkingen:

  1. Zo'n fijne kleine gewoontes! <3 Wij zijn kinderloos en hebben eigenlijk weinig vaste gewoontes of routine momenteel. Vind ik wel fijn zo, maar het zorgt er ook voor dat ik hier nu niet meteen iets kan toevoegen ;) Maar vroeger, toen ik nog thuis woonde, was het inderdaad ook vrijdag frietdag! :) Gelukkig woonden we in een kleine gemeente en moesten we nooit lang aanschuiven, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joepie! En wat is het opwarmen na het bad (alsof dat nog niet warm is) aan de houtkachel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben exttra goed gezind als ik 's morgens onderweg naar het werk ergens een raamkat tegen kom en k moét gewoon 's avonds mijn bad hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik ooit kinderen heb, wil ik ook van die fijne gewoontetjes installeren!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...