woensdag 15 oktober 2014

Theo voor Dennis

Om een hemd met lange mouwen en manchetten te maken, is er eigenlijk alleen maar durf nodig. Durf én een goede handleiding. Die van Theo bijvoorbeeld. Ik blijf het verrassend vinden hoe vlot ge door de handleiding walst. Voor ge het weet zijt ge aan het einde en hebt ge zowaar een echt hemd gemaakt. Dat vlot walsen was hier wel gespreid over meer dan een maand.

Strike a pose mate!

Maar toch... toch slopen er een paar schoonheidsfoutjes in, of laat het ons beginnensfoutjes noemen. Ik kreeg sommige dingen niet afgewerkt zoals ik ze zou willen. Omdat oefening kunst baart, maak ik er gewoon nog wat. 




Niet enkel om de schoonheidsfoutjes te perfectioneren, maar ook omdat het kind gegroeid is sinds ik eraan begon. Het hemd past wel, maar enkel om in te staan. En da's ook niet de bedoeling. Met dat leren schrijven (en om te spelen uiteraard) moet er toch wat bewegingsruimte zijn. Dus met pijn in het hart kan ik het hem niet laten aandoen. Hij vindt het zelf ook te klein.  En ik was nog zo fier.



Nu weet ik alleen niet wat ermee te doen. Bijhouden tot iemand een zoon van die leeftijd heeft? Maar dan is het misschien 'uit de mode'. 



Om af te sluiten verklap ik iets. Een van de mouwen zit achterstevoren. Ik zag het pas toen ze klaar waren. Bummer dus... Ik weet al dat ik daar volgende keer éxtra op ga letten. Iets met een ezel en een steen. 


23 opmerkingen:

  1. Super mooi en zo'n leuk stofje! Ideaal voor deze herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! Hier is wel een adoptiekandidaat (met een tegenprestatie natuurlijk). ;-) Al zou ik het zelf niet over mijn hart krijgen om het weg te doen als ik jou was ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je let er wel niet op, op die kleine foutjes. Het is een hele mooie theo geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, zo schoon, en dan niet kunnen dragen, dat is echt wel erg. En hoezo schoonheidsfoutjes, dat is gewoon uw eigenheid er in steken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zo'n vreselijk mens die mijn dochter daar wel zou in stoppen als het voor zoonlief niet past.... ;)
    Los daarvan, had je niets verteld, ik ging het niet gezien hebben... zo'n plezant hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, da's misschien nog een idee. Die dochter gaat dat volgens mij ook niet erg vinden.

      Verwijderen
  6. Mooi! Spijtig dat het te klein blijkt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi hemdje in een leuke stof! Zo jammer dat het aan de kleine kant is... Zoon eens heel heel warm wassen in de hoop dat hij wat krimpt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh zo jammer! Ik vind hem heel schoon! Ik probeer de mijne nog steeds te overtuigen van lange mouwen. Dat wil ik ook eens proberen. Maar tot nu toe geen succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon hemdje, jawadde das spijteg te klein seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja prachtig hoor en je durft je foutjes zelfs te vertellen ( wat bij sommigen in blogland niet altijd gebeurt). En zoals S. zegt, kan die schattige dochter het mss wel dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, ik had net hetzelfde voor! ik zette de mouwen er ook verkeerd in :D Maar dat werd hier toch gedragen ze :D Jammer dat het te klein is, want het is een erg tof exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou daar ook mijn dochter in stoppen hoor !!! Allé, jong, zo schoon, dat kun je toch niet in de kast laten hangen ! (goeie tip sarah !)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo een mooi hemdje! Inderdaad spijtig dat het te klein is, maar Irisje zal er ook super mee staan hoor! Met een fijn donker riempje erin misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, super schoon!! Helemaal verliefd op dat stofje, zo'n knappe gast seg! Jammer dat het niet past!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh zo jammer dat het te klein is! Da's toch wel een van de redenen waarom ik niet graag voor kleine kinders naai, ze zijn daar direct uitgegroeid :( 't Is wel een wreed schoontje, dus ik ben ervan overtuigd dat je er iemand anders' zoontje (efkes) content mee kan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig! Wat een leuk stofje voor Theo, daar zou ik zelf nooit opkomen. Wel jammer dat 'ie te klein is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor de dochter natuurlijk! Tof hemd, met die zebra's <3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...