vrijdag 15 maart 2013

To buy or not to buy

Drie maanden is het al bezig, dat nieuwe jaar. Het gaat toch snel hè. Ik was van plan om vanaf februari een jaar lang geen kleren te kopen, net zoals andere blogmadammen in blogland. Ge weet wel welke, dus ik moet niet linken hè.
Vanaf februari dus, want in januari waren het solden. En daar dacht ik nog een paar koopjes te doen. Ware het niet dat ik in januari stage had en van soldenshoppen dus niet veel in huis kwam.
Eigenlijk, feitelijk koop ik dus al heel flink, zij het onbewust, van het begin van dit jaar geen kleren. *schouderklopje voor mezelf* 
Ik weet wel dat ge op om het even welk moment kunt beginnen, maar in januari, wanneer iedereen voornemens maakt (die ze meestal niet volhouden) is toch een schoner begin hè.

Nieuwe kleren komen hier dit jaar dus niet binnen. Tenzij het echt nodig is. Als mijn jas bijvoorbeeld door een wild beest aan flarden zou gereten worden, ik zeg zo maar iets.
Laat mij gewoon iemand citeren: Ik ga wel eerst de spelregels uitleggen: Nieuwe kleren zijn dingen die je aandoet boven je ondergoed en schoenen, nieuwe kleren uit de tweedehandswinkel zijn geen nieuwe kleren. Ah neen, iets waar al in gezweet is, is niet nieuw.
Voila, dat is dan al duidelijk.

De Vriend gaat hier content mee zijn, niet dat ik zoveel uitgaf, maar alle beetjes helpen. Wij spelen namelijk nog één keer hetgroteverbouwingspel. Zo tof zeg! Ahum... Maar daarover later (misschien) meer.

8 opmerkingen:

  1. Oh wat breng je dat toch heerlijk ! Een jaar lang geen nieuwe kleding, lijkt me best moeilijk. Hoewel ik wel zo min mogelijk koop. Dit jaar nog NIETS gekocht, helemaal niets. Maar nu moet het toch, want mijn jeans (lievelingsjeans uiteraard) is doorgesleten op een plek waar je dat nie wil hè dus ik moet toch een nieuwe jeans. Ik heb wel al bij de kringloop gekeken maar flairpijpen zie ik toch niet echt zitten. Maar ja, wij zijn toch echt wel goed bezig hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi leuk stukje. Nu moet ik bekennen dat ik budgetgewijs zelden nieuwe kleren koop, maar dan wel weer in de kringloop. Maar hoop dit jaar eindelijk eens fors aan het recykleren te gaan zodat ik mezelf nieuwe outfits kan maken van oudere outfits. Geïnspireerd door mijn bovenbuurvrouw Syl :)
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed initiatief! Ik probeer ook al jaren zo min mogelijk kleding bij te kopen, want eigenlijk heb ik meer dan genoeg. Maar toch is soms de verleiding weer te groot. Gelukkig meestal wel 2ehands.

    Je Instagram foto's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super! ik zou dat wel eens willen proberen, maar ik slaag daar nog geen 2 weken in...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een hele opdracht maar wel met een goede reden die erachter zit. Ik moet toegeven dat ik ook mijn best doe momenteel, niet zomaar in het wilde weg iets kopen maar goed over nadenken en eigenlijk ben ik best wel blij als ik aan de verleiding van het kopen kan weerstaan.Vandaag kocht ik nieuwe servietten in lentekleurtjes en daar geniet ik dan ook van!groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar nog bijna niets gekocht en eerlijk gezegd, ge wordt dat gewoon. Maar ik heb dan ook een overvolle kleerkast waar ik nu van alles uit ontdek. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOhhh dan ga ik lekker de fout in zeg,koop me suf op het moment :-)
    Maar ja ik kan nog zeggen dat ik het voor mijn werk nodig heb en ik sta natuurlijk de hle dag tussen al die mooie lente outfitjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...