zondag 2 februari 2014

Woensdag - Waterdag

Aan het verminderen van de vleesconsumptie is al gedacht door 'Donderdag Veggiedag'. Eén dag per week geen vlees eten is het idee erachter. Iets wat voor mijzelf en Iris zeker lukt. Dennis kijkt naar zijn vader en da's een carnivoor, dusja...

Het idee komt op hetzelfde neer, maar toch weer niet. Ik dacht, als we nu eens invoeren om 1 dag per week water van de kraan te drinken in plaats van water uit een fles.
Want eigenlijk is kraantjeswater zo veel gemakkelijker. 
Het is altijd fris.
Ge hebt er geen afval van. 
Het kost veel minder: gemiddeld 3.7 euro/m³ = 3.7 euro/1000 liter = 0.0037 euro per liter. Als ge weet dat flessenwater gemiddeld 0.5 à 0.75 euro kost per liter is dat goed voor uw portemonnee. 
Ge moet geen flessen van het rek naar uw kar, naar uw auto, naar uw berging of garage sleuren. 

Hier wordt (als er water wordt gedronken) uitsluitend water van de kraan gedronken. We hebben drinkbussen om te vullen als we ergens naartoe gaan. En thuis staat er een mooie kan.
Voor ons is dit normaal. Voor veel mensen is het nog normaal elke week x-aantal flessen water hun huis binnen te halen. Dus vooral voor die mensen, drink eens één dag water van de kraan. Neem geen gekochte flesjes mee naar uw werk of whatever, maar een hervulbare drinkbus of flesje. 

Ik weet dat er al verschillende acties hieromtrent zijn, maar volgens mij zijn mensen die na een paar weken al vergeten. En omdat we gewoontedieren zijn, laat ons hier eens gewoonte van maken.

Goed idee? En doet ge mee?

14 opmerkingen:

  1. wij zijn ook fervente kraantjeswaterdrinkers :-) Kindjes hebben hier een speelkeukentje en als we aan de jongste zoon ( wordt 2 in april ) vragen of wij ook iets te drinken krijgen bij ons plastieken fritjes, dan gaat hij met zijn bekertje naar het kraantje van het speelgoedkeukentje. Dus het zit er al goed ingebakken hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook nog eens erg lekker kraantjeswater!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik drink geen kraantjeswater, ik lust het niet en het zit vol microscopisch kleine brol, maar het zit er wel in.
    Ik drink SPA, een zuiver water met een lage droogrest.
    Een heus gesleur met glazen flessen en gedoe, en ik ben het ook vaak beu, maar bon, voor mij kan het niet anders :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als Leuvenaar en Brusselaar dronk ik altijd kraantjeswater. Waar we nu wonen is het kraantjeswater echt niet te drinken. Maar echt niet. Op het moment dat ik dat opgelost krijg, doe ik met je mee! Tips zijn welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En als ge er zo van die Ligacé bijdoet, dat maakt het toch wat zoeter. En er zit vitamine C in.
      http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/15900/HEUDEBERT_Ligace_vruchtenstroop_500_ml

      Verwijderen
  5. Wij drinken sinds een half jaar ook enkel water uit de kraan. En bijna enkel water eigenlijk, we hebben enkel cola in huis in het weekend. ;-) Eindelijk gedaan met die PMD zakken vol lege flessen! En inderdaad ook gedaan met het gesleur van de flessen water van de winkel naar huis. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier voor Dennis en Iris enkel cola bij frietjes (enkel op donderdag) en dan nog maar een half bekertje.
      Bij ons thuis vroeger was frisdrank ook enkel voor het weekend. Goeie gewoonte.

      Verwijderen
  6. Wij kopen voor ons klein bazeeke nog altijd flessenwater. Ik weet niet of het goed is om zijn flesje melk met kraantjeswater te maken. En ook: ze zit bij ons een ontkalker op. Dus ik weet eigenlijk niet goed of het wel 'lekker en gezond' is om zo'n 'zout' water te drinken... Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij drinken al lang alleen van de kraan. Zoveel goedkoper! En geen gesleur met bakken meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gesleur is soms te gek voor woorden. Sleuren met iets wat gewoon uit uw kraan komt.

      Verwijderen
  8. Wij drinken ook allen van de kraan. Uit een glas hé. Juist voor Oscar zijn flesjes kopen we nog water. En voor Tom spuitwater. In glazen flessen. Dus zeker te doen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij drinken zelfs spuitwater uit de kraan!
    De sodastream is een geweldig ding! Voor het milieu, voor onze portefeuille én voor mijn rug!
    Google maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supergoed idee! Wij drinken altijd kraantjeswater! Veel goedkoper en even lekker vind ik. Je kan er trouwens ook leuke smaakjes aan geven zoals citroenwater = een groot succes bij ons! x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...